CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bruna fläkar på väggarna  (läst 3547 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bagge

Bruna fläkar på väggarna
« skrivet: juni 16, 2009, 20:59:21:21 »
Upptäckte när jag drog av täcket till poolen häromdagen att det har kommit bruna fläckar på väggarna. skrapade med naglen hårt men det satt fast som  >:D  Ska justera ph värdet chockklorera och lägga i algmedel. Tror ni att det försvinner eller vad ska man göra?

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Bruna fläkar på väggarna
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2009, 21:57:19:19 »
Prova även att skrubba bort det med en svamp om inte det andra funkar. Använd dock inte den "grova" sidan. Finns återförsäljare som säljer speciella skrubbsvampar för liners.

Utloggad Bagge

SV: Bruna fläkar på väggarna
« Svar #2 skrivet: juni 16, 2009, 22:26:49:49 »
Kanske en mkt dum fråga men ordet återkommer lite överallt när man läser om pooler men vad menas med liners? Var inne nyss på en pumpförsäljare till pooler och läste att det kanske kan vara järn eller kalk. Jag fyller på poolen med ganska hårt vatten, vet ej exakt hur hårt. Testade oxå med en vit "kökssvamp" gick inte bort och försiktigt med en grön "kökssvamp" noll effekt.

Utloggad Fia

SV: Bruna fläkar på väggarna
« Svar #3 skrivet: juni 16, 2009, 22:31:24:24 »
Gummiduken som är på väggarna o botten kallas liner. Den är ju oftast formsydd för att passa en bestämd storlek på pool.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bagge

SV: Bruna fläkar på väggarna
« Svar #4 skrivet: juni 16, 2009, 22:46:43:43 »