CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med altan runt pool  (läst 27667 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joafog

Hjälp med altan runt pool
« skrivet: maj 26, 2009, 20:48:40:40 »
Hej!

Jag är igång med poolbygge av en oval pool (7,3x3,6 m) New Atlantic och ska beställa virke för altan och önskar hjälp med hur ni byggt er altan runt poolen med reglar och allt. Jag vill inte ha den översta breda plåtkanten utan trä fram över poolkanten som bilderna jag skickar med. HUR GÖR JAG DETTA SÅ ATT KONSTRUKTION AV POOL OCH ALTAN HÅLLER!!! Hjälp mig SNÄLLA!!!

Jocke
New Atlantic 7,3 x 3,6 x 1,3 ovanmark pool inbyggd i altan, Orilax PH30 VP

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hjälp med altan runt pool
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2009, 14:12:34:34 »
Kan du fästa bärlinan i bolsidan så är det ju enkelt.
Annars får du jobba lite med plintar.

Råder att skaffa en överliggande sarg istf att lägga trallen i direkt anslutning till poolkanten.

Utloggad Ferro94

SV: Hjälp med altan runt pool
« Svar #2 skrivet: maj 28, 2009, 11:52:27:27 »
Håller med Nimajneb. Kan du fästa bärlina i stommen så är det enklare än att gjuta plintar. Dessutom undviker du nivåskillnader pga av ev. marksättningar i framtiden eftersom altan och pool "sitter ihop" under själva trallen.

Jag fäste en bärlina i poolstommen (runt om). Därefter monterades reglarna ovanpå bärlinan och sedan trall så nära stommen som det gick. Ovanpå allt lade jag sarg (kraftigt tryckat virke) som täckte ev misspass som uppstår pga att träet ändrar sig med årstiderna. Enkelt, hållbart och riktigt prydligt.

Ska tillägga att jag har en rektangulär 4*8 så det är ju för visso ngt enklare, men trappen är en sk Romantrapp (rundad) och det var smidigt att lösa även där.

Lycka till!
Folkpool 8x4 med Roman End-trappa. Värmer med luftvärmepump Powerline 110. Dubbla poollampor samt LED-belysning nedfälld i däcket runt poolen. Trädäck på 150 kvm. Poolägare sedan 2009.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag