CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Från biologisk till kemisk rening av poolen  (läst 2503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Niklas

Från biologisk till kemisk rening av poolen
« skrivet: april 28, 2009, 16:03:45:45 »
Tänkte starta upp poolen efter vinteravstängningen och vill passa på att byta kemikalier för vattenreningen.

I fjol använde jag BAQUACIL produkter men tyckte att kemikalierna gav en konstig smak på vattnet och nu undrar jag om det finns vanliga klor tabletter som inte ger någon bismak alls.

Den andra frågan jag har är om jag kan gå direkt från BAQUACIL till klor rening med tanke på att poolvattnet är "mättat" med BAQUACIL CHOCK rening från i höstas. Tänker mest på om det kan uppstå någon kemisk oönskad effekt om jag nu blandar dessa kemikalier (BAQUACL och klortabletter)

Med vänliga hälsningar,

Niklas

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Från biologisk till kemisk rening av poolen
« Svar #1 skrivet: april 28, 2009, 16:26:54:54 »
Hej o välkommen.  :)

Du kan inte gå över direkt, tyvärr, om jag förstått rätt så du måste byta allt vatten.
Kemikalierna går inte ihop.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Fia

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad SingingSailor

SV: Från biologisk till kemisk rening av poolen
« Svar #3 skrivet: juni 04, 2009, 22:41:56:56 »
Det går att konvertera från Bacquacil till klor utan att byta allt vatten, men det kräver att man chockklorerar rejält många gånger. Klor bryter ner Bacquacil. Byta vatten kan vara enklare om man kan byta allt på en gång.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag