VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: stensarg  (läst 11195 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad christian

stensarg
« skrivet: juli 29, 2007, 13:46:57:57 »
Finns det ngn som har lagt stensarg runt en Miamipool Kidney - har själv mest hittat stensarger för rektangulära pooler. Vi vill helst inte lägga en cementsarg eller en sarg med små stenar utan skulle vilja lägga en med större stenar med rundad kant. Finns det ngn som hittat en lösning. Betong eller granit OK.

Har noterat att Folkpool säljer sargstenar av den modell vi söker men vet inte om deras radier passar andra fabrikat - finns det ngn som provat? Finns det andra återförsäljare av sargsten?

undrar christian


Poolgiganten

Utloggad nippon

SV: stensarg
« Svar #1 skrivet: juli 30, 2007, 21:58:12:12 »
Folkpools sarg fungerar nog utmärkt, ev. skillnader i radie går att medla bort.

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2007, 23:18:51:51 »
Googlade och hittade www.weserwaben.de (tysk tillverkare) som har poolsarger i gjuten betong, ser oxå ut som om man kan måttbeställa - bad dem kontakta mig, får se vad som händer.

Hittade oxå www.caraterra.com som tillverkar sarger (fransk tillverkare), bad dem oxå kontakta mig men min franska är obefintlig.

Finns det andra som hittat andra websiter?

christian


Utloggad eng

SV: stensarg
« Svar #3 skrivet: juli 30, 2007, 23:46:53:53 »
Hej Christian!

Jag har beställt (men ännu inte fått leverans - blir troligen i september) stensarg från www.jonastone.se - de har varit suveräna att ha att göra med än så länge.

Huvudkontoret ligger i Tyskland och en hel del av mina frågor samt själva offerten kommer därifrån. De har egen produktion och kan därför göra producera helt efter dina egna önskemål.

Vi ska bygga en Lagun från Miamipool och jag bad Timrå-kontoret (också bra att ha att göra med) maila en ritning vilken kom på en kvart - Jonastone vill dock ha den i dwg-format och inte pdf.

Enda nackdelen så här långt är väl leveranstiderna som ligger kring 10 veckor, men mina stenar kommer visst från Indien, så det är väl inte mycket att säga om - flygfrakt blir nog svettigt...
Mvh Stefan

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #4 skrivet: juli 31, 2007, 18:25:29:29 »
Hej Stefan,

Jag kollade in deras websida idag o den såg ju spännande ut. Vilken kvalisort på stenar valde du? Hur ser tvärsnittet ut? Vi var i första hand intresserade av en sten med ngt uppåtböjd o rundad kant (svårt att beskriva på annat sätt) men det kanske är någor man får göra avkall på. Jag ska kontakta dem för att diskutera.

Vi är själva intresserade av en Kidneypool fr. samma leverantör som du tar din pool från, det blir dryga 25 löpmeter sarg, exkl. trappa - den vet jag inte riktigt hur vi ska göra med - sarg eller ej. Får man fråga hur många meter du beställt o storleksorningen på kostnaden?

Mvh christian

 

Utloggad eng

SV: stensarg
« Svar #5 skrivet: juli 31, 2007, 21:18:05:05 »
Hej igen!

Vi har beställt Sandsten "Yellow Mint" - och plattor, trappor etc i samma sten. Som jag förstår det gör Jonastone din poolsarg precis enligt önskemål, både vad gäller tjocklek, bredd och profil (vi valde 3 x 35 cm m halvcirkelformad kant mot poolen). Om du (Miamipool) kan speca var din trappa kommer att sitta kan de definitivt låta sargen följa trappan också.

Vad du bör tänka på (gäller väl i.o.f.s alla stensarger) är att du bör lägga den ovanför poolkanten och inte vilande mot densamma, dvs du får gjuta en snutt utanför kanten - såvida du är inte är en helt gudabenådad poolbyggare som får varje radie perfekt på millimetern - stensargar är inte så förlåtande annars...

Den trista biten då'rå... Sargen (30 m) går på 11 700:-, men plattor, trappor etc klår t.ex Flisby på fingrarna och är i mitt tycke snyggare...

Lycka till!
Stefan

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #6 skrivet: augusti 02, 2007, 11:38:15:15 »
Hej Stefan,

Tack för infon. Hade nog tänkt gjuta en liten sarg runt poolen som stöd att lägga plattorna på. Visst kostar sargen men kanske inte så dyrt ändå med tanke på att det är måttbeställt och specialsten - inte många som kan skryta med det!

Vi kikade på deras stenar på nätet men svårt att få känsla för hur de ser ut i verkligheten så vi beställer nog prover - tyckte definitivt yellow mint såg intressant ut - bra val. Hoppas stenen motsvarar era förväntnigar när ni får dem.

christian

Utloggad tobbe

SV: stensarg
« Svar #7 skrivet: augusti 02, 2007, 19:46:00:00 »
Limmet kostar en slant också. Har precis lyckats avsluta limningen av min sarg igår kväll efter allt regnande de senaste veckorna.
Folkpool som säljer Sika-limmet sa att det skulle räcka med två 6Kg burkar, men det gick åt 5 1/2 burk á 875 SEK !
Men snyggt blir det  O0
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #8 skrivet: augusti 03, 2007, 11:27:28:28 »
Stefan,

Jag har försökt få kontakt med Jonastone men inte lyckats - inget av de två tfnnumren jag hittade på hemsidan svarar - semester?

christian

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #9 skrivet: augusti 03, 2007, 11:33:31:31 »
Hej Tobbe,

Såg att du hade byggt pool i styroform. Jag var själv inne på det till en början men valde bort det pga av kostnaden - framför allt skulle betongen + arbetet att bygga poolen på entreprenad gå på över 170'000.

Fast det ser ju inte så svårt ut att göra monteringen själv. Kanske ska jag tänka om. Jag antar att man måste få dit betongbilen två gånger, först för bottenplattan o sedan när man ska fylla elementen!?

Vågar du ge mig tips/råd?

undrar christian

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag