CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Är Skyddstäcke nödvändigt och tips på bra?  (läst 961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JappOkejJa

Är Skyddstäcke nödvändigt och tips på bra?
« skrivet: september 25, 2023, 18:58:25:25 »
Jag har ett skyddstäcke på mitt spabad (som står ute) som ingick när jag köpte det som träs över hela badet och vad jag antar skyddar det mot regn osv (?). Det börjar dock bli i väldigt dåligt skick med stora hål osv och måste slängas. Jag tänker om jag behöver ersätta skyddstäcket och om det är bra/nödvändigt att ha ett sådant?

Ett sådant jag har kostar dock 3000kr vilket låter lite väl saftigt för en duk som man lägger över.. : https://www.pooly.se/spaprodukter/spatillbehor/svenskabad-skyddstacke/

Finns det några bra och snygga alternativ som är billigare i så fall?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Är Skyddstäcke nödvändigt och tips på bra?
« Svar #1 skrivet: september 25, 2023, 22:03:19:19 »
Skyddstäcket har fler funktioner än regnskydd. Dels gör det det svårare för barn att ta sig ner i badet, dels ger det en bättre värmeisolering som gör att du sparar el. Så på längre sikt kanske det inte blir en bättre affär med att köra utan det. Ju mindre som kan avdunsta från ditt spa, desto mindre värmeförluster. Med stora hål i täcket försvinner förstås den effekten.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Är Skyddstäcke nödvändigt och tips på bra?
« Svar #2 skrivet: september 28, 2023, 05:53:54:54 »
Har du ett fungerande lock är skyddstäcket inte nödvändigt.
Skyddstäcket används väl mest för att förlänga livslängden på locket, som är ännu dyrare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag