Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Återkommande fråga om isolering  (läst 1309 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thörre

Återkommande fråga om isolering
« skrivet: mars 25, 2019, 20:25:10:10 »
Ska inom snart börja byggandet av en folkpool classic 3x6.

Funderat på det här med XPS som markisolering, många säger att man ska ha något hårdare över detta för att minska hälavtryck.
Jag tänkte isåfall ha XPS 300, är det risk även med denna?

Samt skulle det så fall gå att lägga typ underlagspapp/ytpapp över och sen matta och liner?
Den är tunn men samtidigt ganska hård och borde skydda lite?
Lätt att lägga och billigt.

Eller vad ska man ha över som är vettigt pris på.

Poolgiganten

Utloggad erikeriksson

SV: Återkommande fråga om isolering
« Svar #1 skrivet: april 26, 2019, 12:21:52:52 »
Har precis fått hem det mesta till en Folkpool classic 4m X 8m. Är också inne på att isolering.

Tänker mig att isolera ytterväggarna mellan reglarna med pordrän eller isodrän(om det nu är någon skillnad emellan). Ska du också göra det Thörre?

Tänker mig också att det vore trevligt med mark/golvisolering men är också frågande till vad som är bäst där. Så skulle vara intressat att höra hur fler har gjort :)

 
Uppsala
Folkpool Classic 4m x 8m med gaveltrapp
HeatForce Inverter Plus 95
Pooltak Galant Opal

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Återkommande fråga om isolering
« Svar #2 skrivet: april 26, 2019, 18:51:51:51 »
Renoverade min egenbyggda pool efter 23 år av ritningar av folkpools 8x4 finns att följa på forumet. Jag la först i botten en fiber duk över 16x32 makadam sedan ett tunt lager 2x5 för att stocka i sedan byggmax cellplast xps 300  över det så la jag konstgräsmatta utan dränering från Bauhaus var bara noga med att stocka av botten till en jämn yta innan du lägger xps en jag kan känna några skarvar på botten.
Lycka till

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan