VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rengöring av spa filter  (läst 20031 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad liamab

Rengöring av spa filter
« skrivet: oktober 11, 2016, 19:16:05:05 »
Då testar vi nytt spa filter rengöring
Detta filter sitter i ett bad med vatten som är ca 4 månader gammalt.

Bakteriedödande medel.
Och fettlösande.

Spruta på låt verka 10-15 min spola av....






Poolgiganten

Utloggad Watch

SV: Rengöring av spa filter
« Svar #1 skrivet: oktober 11, 2016, 20:14:46:46 »
Jag har börjat köra mina filter i diskmaskinen och jag måste säga att jag är ytterst nöjd med resultatet hittills. Det är betydligt enklare än att hålla på med spannar där filtren ska stå och dra i minst 3 timmar. Den metod som du demonstrerar ser ju betydligt enklare ut, du får väl utvärdera metoden och återkomma.

Utloggad nijo2

SV: Rengöring av spa filter
« Svar #2 skrivet: oktober 12, 2016, 09:24:08:08 »
Jag har börjat köra mina filter i diskmaskinen och jag måste säga att jag är ytterst nöjd med resultatet hittills. Det är betydligt enklare än att hålla på med spannar där filtren ska stå och dra i minst 3 timmar. Den metod som du demonstrerar ser ju betydligt enklare ut, du får väl utvärdera metoden och återkomma.
När ni kör i diskmaskinen är det tillsammans med "vanlig" disk eller ni kör ett program med diskmedel och bara filtret?

Utloggad Haga 9

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stenstorp
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • Spa bad javisst!
    • Visa profil
SV: Rengöring av spa filter
« Svar #3 skrivet: oktober 12, 2016, 11:05:41:41 »
Hej ! Jag har kört mina filter i diskmaskinen och är väldigt nöjd med det.
Kör med bara filtret i maskinen utan annan disk i. ( vore ju inte så trevligt att kontiminera filtret med matrester )
Innan jag kör det i maskinen brukar jag ta en borste med ganska långa borst och försöka ta bort hår och annan synlig smuts.
mvh // Per

Utloggad Watch

SV: Rengöring av spa filter
« Svar #4 skrivet: oktober 12, 2016, 11:28:57:57 »
När ni kör i diskmaskinen är det tillsammans med "vanlig" disk eller ni kör ett program med diskmedel och bara filtret?
Hej.
Jag kör enbart filtren på samma program som jag annars kör disken och med samma diskmedel. Jag lägger filtren ner men antagligen kan dom lika bra stå upp om utrymme finns.

Utloggad nijo2

SV: Rengöring av spa filter
« Svar #5 skrivet: oktober 12, 2016, 12:34:08:08 »
Hej.
Jag kör enbart filtren på samma program som jag annars kör disken och med samma diskmedel. Jag lägger filtren ner men antagligen kan dom lika bra stå upp om utrymme finns.
Ok, tack.
Skall testa också :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan