VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?  (läst 9907 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FDR

Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« skrivet: april 27, 2016, 19:29:04:04 »
Hej alla proffs!
Familjen står inför en stor investering, vi har tänkt bli ägare till ett Utespa.

Fyra bekanta har Carmague? Från Bauhaus och är nöjda. Men efter att ha läst här på forumet och råkat kliva in på Hydropool så känns det "fel" att köpa nått Kinaspa...

Hydropool Serenity6000 med extra belysning gick lös på 85000kr, vilket är DUBBELT så dyrt som ett Kinaspa.

Läste här att Viskan skulle vara bra, made in sweden också, åkte och provsatt ett Viskan "Saltö" och blev INTE imponerad. Kändes riktigt B mot Hydropoolen, priset 72900kr var ju iofs "bättre" men njae...

Nu kvarstår en tripp till Poolkungen i GBG för att känna och klämma på ett Sundance Spas 680 Peyton.
Skitdålig info om tekniska lösningar på deras web? Pumpar, värmare osv osv?
Sen har det dykt upp ett "Hawthorne" nu på kampanj för 79990?

Nu till min fråga,
VAD TUSAN SKA MAN KÖPA?

Billigt Kinaspa, svindyra Hydropool eller Sundance Spas?

Era erfarenheter av Hydropool? ÄR dom en "Lexus"?
Sundance Spas? Vart hamnar dom?

Gahhhh man blir ju helt DING av alla olika möjligheter...

Tacksam för all hjälp man kan få att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad Fredrik77

SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #1 skrivet: april 27, 2016, 21:39:56:56 »
Jag valde Viskan efter att ha läst om och provsuttit ett antal bad och fann det som mitt val.
Jag satt otroligt bra i Viskan och kvalitén verkar stå sej bra.
Satt i och försej bra i andra bad med, men jag som är lite längre kommer ner även med axlarna.
Sedan tycker jag att själva utseendet på Viskan är tilltalande.
Andra bad med likvärdig kvalitet ser många gånger ut att vara 10år äldre i designen.
Men det är ju högst personliga synpunkter.

Utloggad FDR

SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #2 skrivet: april 28, 2016, 06:52:03:03 »
tjena,
Jo jag och min fru blev supertaggade när vi hittade Viskan på nätet och att det var svenskt och alla här skrev bra om det.

Men sen när vi väl klämde och kände märkte vi båda att det var skillnad på Hydropool Serenity 6000, som vi båda kände verkligen andades kvalitet och hållbart ägande.
Men sedan måste ju prisskillnaden synas någonstans? Skiljer 15000kr på Saltö och Serenity6000...

Innan du slog till på ett Viskan, vilka övriga var du och kikade på? Vilka valde du mellan till slut?


Utloggad Cantona

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #3 skrivet: april 28, 2016, 16:58:33:33 »
Vi har Hydropool Serenity 8000 och är jättenöjda. Vi har haft det snart ett år och var lite inne på Viskan först, men fick ett bättre erbjudande på Hydropool och valde det istället. Viskan är säkert i klass med Hydropool vad gäller kvalitet och service, men köper du Hydropool så blir du säkert också nöjd.
Du kanske kan förhandla ner priset på badet från Hydropool?
Spabad Hydropool Serenity 8000

Manfred

  • Gäst
Manfred
SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #4 skrivet: april 29, 2016, 11:25:08:08 »
Vi hittade ett Denform President m locklyft mm för 85k är 270cm bred 100cm höjd. Har fungerat utan problem. Andra märken i samma stl kostade minst 35-50k mer utan större skillnader. Kan rekommenderas.

Utloggad FDR

SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #5 skrivet: april 29, 2016, 18:26:58:58 »
Vi har Hydropool Serenity 8000 och är jättenöjda. Vi har haft det snart ett år och var lite inne på Viskan först, men fick ett bättre erbjudande på Hydropool och valde det istället. Viskan är säkert i klass med Hydropool vad gäller kvalitet och service, men köper du Hydropool så blir du säkert också nöjd.
Du kanske kan förhandla ner priset på badet från Hydropool?

 <antman>

Säljaren drog alla knep i boken för att få ett sälj, "jag bjuder på kem" prutade vidare, "jag bjuder på en trappa också!" Priset var dock detsamma, gång två jag var inne så var jag och frugan mer eller mindre överrens om en pärlemo insida och extra belysning, 12v leveranstid, MEN som tur är har han
en kund som bokat av sitt och vi får ta det för 87900... Eftersom jag jobbar inom handeln så var det inte min första rodeo, så jag frågade hur det kom sig att det var 2000kr DYRARE att köpa ett avbeställt mot att boka, betala och vänta 12veckor? Ehhh han stammade och räknade på sin  miniräknare och ehhhh jo ni ska få ett pangpris OM ni slår till idag! 85900...(ordinarie jävla priset ink extra lampor)

Då gick jag därifrån.
Kändes som han trode vi var idioter och skulle köpa hans bilsäljarknep...

I min värld om han har ett avbeställt bad och vill ha en affär NU när jag var där då skulle det varit billigare än ordinarie pris...

Utloggad Engans

SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #6 skrivet: april 30, 2016, 12:13:45:45 »
även om denform är kina spa. så svarar dom på frågor har tekniker som åker ut här i sveige vid fel etc. om lock kan jag bara säga att i vintras på vårat så va det i på locket vilket bör tyda på att ingen värme åker ut genom locket. även skarvarna va is på. så locket är det inget fel på. kopplingar etc vet jag inget om och isoleringen (skummet) kan jag inte yttra mig om. där vet nog johanmärsta mycket bättre.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #7 skrivet: maj 01, 2016, 00:44:40:40 »
Om det blir is på locket så är locket dåligt isolerat då värmen går ut genom skumkärnan  och värmer upp snön som ligger på locket. På ett lock som är välisolerat så smälter ingen snö varken på plattorna eller i skarvarna.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Engans

SV: Köpa Spabad, Kina, Svenskt, Kanada/USA?
« Svar #8 skrivet: maj 01, 2016, 11:22:50:50 »
Om det blir is på locket så är locket dåligt isolerat då värmen går ut genom skumkärnan  och värmer upp snön som ligger på locket. På ett lock som är välisolerat så smälter ingen snö varken på plattorna eller i skarvarna.

det va efter att det regnat och vattnet blev till is när det blev kallt som låg på locket.

dom få dagar det va snö låg snön kvar och inget smälte.
och lätt att putta bort snön för den fastnade inte.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan