Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: filter rengöring  (läst 6432 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Engans

filter rengöring
« skrivet: november 21, 2015, 12:50:52:52 »
hej har haft mitt spa snart två veckor igång.
dock knappt badat nått ännu då vi byggt ett trädäck runt och haft mycket annat.
men filtret behöver väl snart rengöras. vi har ett denform swimspa 4.2
 och det va ett helvete att få fram vilka filter vi ska ha. och beställa från denform själva va inte det lättaste. och bauhaus kan fixa dom filtren dock tar den 15 dar att få hem dom enligt bauhaus. kuben.se verkar ha filter som passar men har inte dom i lager heller. om jag ska göra rent dessa som jag har det tar ju 24 timmar.
hur ska jag gå tillväga några ideer. hur länge kan jag vänta med att rengöra filtren.
eller finns det fler ställen som kan ha filter. eller måste jag stänga av swimspat i 24 timmar. är det dumt att göra det etc. snälla behöver hjälp här vad jag ska göra.

Poolgiganten

Utloggad pudas

SV: filter rengöring
« Svar #1 skrivet: november 22, 2015, 10:26:21:21 »
Hej
Jag har två omgångar filter så att jag alltid har rena att sätta dit när det är dax för rengöring.
Så mitt tips är att du beställer en omgång till så du har tills nästa gång.

Jag rengör/byter filter max en gång i månaden, ibland längre emellan.
Beror på hur mycket badet är använt.

Om du är osäker på om du kan vänta tills du får utbytesfilter så kan du ta loss filtret och skölja igenom det så klarar det sej garanterat.
Jag har också kört filter i diskmaskinen nån gång och det har funkat för mej.

Lycka till

 

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: filter rengöring
« Svar #2 skrivet: november 22, 2015, 12:21:19:19 »
Jag tar ut och sköljer mina filter en gång i månaden. Ordentlig rengöring med medel över natten behöver du nog bara göra varannan eller var tredje månad.

Utloggad Engans

SV: filter rengöring
« Svar #3 skrivet: november 22, 2015, 15:48:18:18 »
jo jag ska absolut beställa extra filter. bara att det tydligen tar längre tid att få hem dom och behöver säker rengöra innan dess. hur ska jag göra om jag bara vill rengöra lite snabbt tills nya filter kommer hem utan att behöva vänta 24 timmar.
räcker det med att skölja med varmt vatten.
hur ser skitiga filter ut. mina e lite smutsiga längst nere bara.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: filter rengöring
« Svar #4 skrivet: november 23, 2015, 20:16:57:57 »
Det finns ju sk Spray On Filterrengöring som är en enklare variant av rengöring än dygns blötläggningen som man gör med pulverbaserad rengöring.

Med spray on så sprutar du på rengöringen, låter verka i 5-10 min, spolar sedan av ordentligt och sätter tillbaks filtret direkt.  Tar kanske 30 min totalt .

Då kan du bara stänga av badet under tiden du gör detta utan problem, när du sedan fått nya filter så kan du göra den effektivare grovrengöringen när du satt i de nya filtren i badet.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad liamab

SV: filter rengöring
« Svar #5 skrivet: december 04, 2015, 18:40:03:03 »
När det stormar är det inget trevligt att sitta i badet..
så fick bli filtertvätt och vatten test. :)



Utloggad Engans

SV: filter rengöring
« Svar #6 skrivet: december 04, 2015, 19:29:53:53 »
nya filter har kommit och dom är bytta.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag