CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Badfabriken  (läst 19293 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lovestad

Badfabriken
« skrivet: oktober 07, 2015, 19:47:26:26 »
Finns det någon som har erfarenhet av Badfabriken i Skene? De har ett bad som heter Quadratum 2200. Enligt en säljare där så använder dem samma pumpar och värmare som Viska-Spa och Cybra som styrning.
Viskan Ekerö

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Badfabriken
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2015, 08:33:48:48 »
...och jag tittade och sökte och funderade, av och till, i 3 år. Men det blev ju ett till slut... :-\

/Urban.

Utloggad lovestad

SV: Badfabriken
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2015, 19:44:30:30 »
Dem säger ju att man skall skynda långsamt, framför allt i denna djungeln med en massa skojare  :)
Viskan Ekerö

Utloggad smook

SV: Badfabriken
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2015, 08:57:02:02 »
Kolla deras brukanvisning på deras hemsida, då får du se bilder på insidan lx circ pump samt kinas LP pump.

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Badfabriken
« Svar #4 skrivet: oktober 18, 2015, 08:11:39:39 »
Finns det även en del amerikanska bad man bör undvika johanmarsta?

Tänkte mest pga hur det ser ut på insidan. Syftar bland annat på den bilden du la ut för ett tag sen på ett hot springs (har jag för mig att det var), där du bad oss gissa spabadet.

Såg inget vidare ut det heller.

Utloggad johanmarsta

SV: Badfabriken
« Svar #5 skrivet: oktober 18, 2015, 16:01:36:36 »
Finns några amerikanska tillverkare man ska undvika,vill inte hänga ut någon här för det gör många irriterade...

Om jag inte jobbade med spabad och fick mitt bad för tillverkningskostnaden så skulle jag köpa ett av dom etablerade märkena som har funnits i Sverige ett tag ,sedan sökt på amerikanska forum på den modellen/märket jag valt.
 
Jag skulle inte köpa badet fr en bygghandel el liknande utan av en som säljer spabad så jag kan få bästa servicen när det strular. För strular gör det ,oavsett märke :)

Kolla innuti ,hur ser det ut ?
Sitter saker fast ordentligt? Vad har dom använt för material? Hur är det isolerat?
Kan säljaren svara på ALLA frågor man har?
Vilken typ av värmare och effekt?
Hur många pumpar och vart är dom tillverkade ( usa och italien gör bra pumpar bla)
Är pumparnas kapacitet anpassade efter hur mkt flöde Jetsen behöver?
Hur är Jetsen placerade i badet?Nersänkta eller ej? Dvs känns dom när man ligger/sitter i badet?
Har säljaren service tekniker på orten?
Har säljaren verkstad/reservdels lager  på orten/i sverige?
Hur funkar garantin?
Vissa skickar bara nya delar till kund efter att kund sänt in def del ,inte så kul om cirk pumpen rasar mitt i vintern.
Bara för att det är balboa så betyder det inte att sakerna är bra ,många kör med gamla system bla.

Många säljare lägger mer krut på att prata skit om andra än att säga vad som är bra med deras bar förutom att det är "kampanj" och "halva ordinarie pris" och hur "bra" dela det är att köpa från just dom.
Hörde tex en säljare säga på hem och villa mässan att han sett att viskan lastar ur sina bad färdiga ur continers fr kina??
Jag känner folk som varit i  viskans fabrik och sett när dom byggs ihop,så där blåljuger han ju ?
En säljare sa att hans bad var svenskbyggda,konstigt då att det stod på engelska på hans bad när dom kom till mässan:
https://www.dropbox.com/s/q7jcp8vu30nzlh6/20151006_103136.jpg?dl=0

Det är en djungel ,och alla pratar skit om alla och alla säljer dom bästa baden som finns konstigt nog :)

Fråga runt bland vänner /grannar som har spabad vad dom har och vad dom fick när dom köpte badet.

Utloggad marko67

SV: Badfabriken
« Svar #6 skrivet: oktober 29, 2015, 10:36:39:39 »
Hej johanmarsta!
Tänkte fråga dig om lite råd...funderar på att köpa ett Viskan Björkö för 94.900 kr eller ett Jacuzzi J-245 för 93.900 kr. Vilken skulle du råda till att köpa med bla annat tanke på elförbrukning och att dom håller länge kvalitetsmässigt med pumpar osv? Har du några erfarenheter av dessa bad dåliga som goda?

Utloggad Snaggels

SV: Badfabriken
« Svar #7 skrivet: november 06, 2015, 00:28:49:49 »
Finns det någon som har erfarenhet av Badfabriken i Skene? De har ett bad som heter Quadratum 2200. Enligt en säljare där så använder dem samma pumpar och värmare som Viska-Spa och Cybra som styrning.

Har ett 2050, anser att man får ett riktigt bra bad för pengarna, energisnålt relativt tyst och många möjligheter med olika massage program och separat styrning på de platser man vill använda. Har bra erfarenheter av supporten som känns seriös och kunnig, känns bra att gynna svenska arbetstillfällen istället för Kinamonterade bad.

Utloggad johanmarsta

SV: Badfabriken
« Svar #8 skrivet: november 09, 2015, 07:35:32:32 »
Har ett 2050, anser att man får ett riktigt bra bad för pengarna, energisnålt relativt tyst och många möjligheter med olika massage program och separat styrning på de platser man vill använda. Har bra erfarenheter av supporten som känns seriös och kunnig, känns bra att gynna svenska arbetstillfällen istället för Kinamonterade bad.

öppna gärna ditt bad och ta kort på pumpar mm så kan vi utröna om det är ett sverige byggt kina spa eller ej.

Utloggad TorLab

SV: Badfabriken
« Svar #9 skrivet: april 01, 2016, 21:25:07:07 »
Mitt företag har varit med i utvecklingen av elektroniken för SPA och bubbelbadkar. All elektronik för Cyrba och Badfabriken är tillverkad i Göteborgsområdet, konstruerad av oss som kommer från fordonsindustrin och är vana vid att ta fram stora serier till bra pris. En hel del elkomponenter kommer från Kina, vi har utvärderat och valt det bästa, t ex omonterade kretskort, kablar, motorer, displayer etc. Det är Kina som står för det mesta av dessa komponenter numera, det finns i stort sett inga tillverkare kvar numera i Sverige. Kina kvaliteten på elkomponenter varierar från det värsta till det bästa som går att köpa så man får vara noga med inköpen. Elektroniken är monterad i Sverige och sedan testad av SP i Borås med avseende på elsäkerhet och störningar för att kunna CE märka produkten. Det är många leverantörer som inte bryr sig om detta arbete med CE märkningen. Plastdetaljer kommer från Kina men mycket råmaterial kommer från Tyska plastleverantörer just för att få bra kvalitet.  Ställ gärna kritiska frågor till Badfabriken. Allt finns dokumenterat och testat. Mitt företag ställer upp om det är några elektriska fältproblem, det har varit väldigt få problem egentligen och produkterna har varit ute rätt många år nu. Just nu jobbar vi åter med fordonsutveckling för kommande bilar.

Utloggad nijo2

SV: Badfabriken
« Svar #10 skrivet: april 02, 2016, 18:19:01:01 »
2sek googling gav förslaget TorLab.com

Vassego ;)

Då har du mer info än mig som bara pratat med en som har lite insyn i badfabriken.
Vad heter din firma? Så kan jag berätta det för han som jag känner.

Det stämmer att det mesta kommer fr Kina idag ,och som sagt,dom gör bra och dåliga saker .
Tyvärr säljs oftast dom dåliga sakerna som bra saker dock , särskilt i denna branch....

Tess70

  • Gäst
Tess70
SV: Badfabriken
« Svar #11 skrivet: juni 01, 2018, 10:52:24:24 »
Hej, ser dessa inlägg från servicetekniker och blir vetgirig - vilka märken och modeller avses i hyllandet resp negativ kritik?
Jag önskar att forumet ger mer konkreta tips om vilka vanliga fel det är hos specifika märken och modeller samt vilka som är mer felfria än andra. Dvs forumets erfarenheter.

Jag blir väldigt orolig inför köp när forumet kritiserar utan att skriva i klartext vilket bad som avses.
Eftersom jag själv inte har kunskapen att bedöms kvalitet.

Det verkar vara mycket skräp bland bad även i modeller som kostar 160 000 kr och uppåt, men vilka märken eller modeller avses då?

 Nu önskar jag att forumet ger mer konkreta tips
på vilka specifika märken o modeller som har minst problem. Eller flest problem, så man kan göra ett medvetet val.
Vi verkar ju ha flera kunniga tekniker och säkert flera konsumenter med erfarenhet av sitt inköp.

Jag har fastnat för Usspa XL men det kostar 300 tusen. Ett som har liknande attribut men hälften eller 100 tusen billigare är Passionspa Aquatic 2 och Fitness 2. Dvs dessa är som en liten pool med swimjets. Jag letar efter något enkelt utan krusiduller precis som usspa men helst i prisklass 200 tusen. Frågan är då om jag får väsentligt sämre kvalitet då, än med usspa för 300 tusen? Ni som jobbar med service och ni som har just dessa bad (eller som har bad som är bättre) - vänligen återkom med konkreta råd. Tusen tack!

Tess70

  • Gäst
Tess70
SV: Badfabriken
« Svar #12 skrivet: juni 01, 2018, 10:56:01:01 »
Torlab: vilka märken och modeller har ni tillverkat utrustningen till? Några swimspa?

Strömblad

  • Gäst
Strömblad
SV: Badfabriken
« Svar #13 skrivet: juli 25, 2018, 17:18:50:50 »
Efter sista inlägget blev det väldigt tyst..
Jag har själv funderat på ett Kanadensiskt Arctic Spa som jag tycker verkar vara av bra kvalitet.
Nån som har ett sånt och har synpunkter?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag