VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabads cirkulationspump slår från  (läst 2140 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

  • Gäst
Rickardo
Spabads cirkulationspump slår från
« skrivet: augusti 15, 2015, 10:37:07:07 »
Har ett LA spas Oasis från 2006 rejält bad som nu har krånglat

displayen blinkar och cirkulationspumpen går ca 5 sekunder, det är precis man ser bubblor komma ut ur botten på badet, sen slår den ifrån ett tag sen börjar den om.

Detta upprepas flera minuter men tillslut slutar den gå helt. då måste jag dra ut strömmen och koppla i den igen då börjar den om på samma visa.

pumpen ska gå hela tiden som förr för nu orkar den inte leverera nån värme.

någon som vet vad felet är?

Poolgiganten

Rickardo

  • Gäst
Rickardo
SV: Spabads cirkulationspump slår från
« Svar #1 skrivet: augusti 17, 2015, 20:29:53:53 »


här ser ni lite hur den beter sig, vart dålig kvalla menmen.    jag filmade alltså på "flowswitch" och den verkar bete sig som den ska eller?

går även en liten slang där på sidan som inte verkar vara fylld med vatten, den lixom småsuger bara som ni ser. ska det var så?


jag provade dra ut flowswitchen från kretskortet och då gick cirkpumpen nonstop i kanske 1-2 minuter sen slår den från.
Direkt jag kopplar i den igen startar den och börjar om med sina sessioner med ca 4-8 sekunders gång sen paus. det är lite olika.

vad tror ni det är för fel ??


Jesper0828

  • Gäst
Jesper0828
SV: Spabads cirkulationspump slår från
« Svar #2 skrivet: mars 21, 2019, 13:47:16:16 »
Hej

Fick du reda på felet??

Med vänlig hälsning

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag