VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Denform 61 vs camargue  (läst 23746 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Freddalindgren

  • Gäst
Freddalindgren
Denform 61 vs camargue
« skrivet: juni 20, 2014, 11:44:58:58 »
Är i köptillstånd gällande spabad. Är mycket sugen på en Denform 61. Jag såg dock Camargue Alessio på Bauhaus och jämförde de båda. De var slående lika förutom 5 utblås och 10 cm. Dock stod det på Denforms hemsida att 61:an rymmer 1700 liter medan Alessio rymmer 1150 liter. Hur är det möjligt??!?!

Poolgiganten

Elliott

  • Gäst
Elliott
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2014, 21:35:26:26 »
Jag har precis köpt Model 61 ,pratade med en som jobbade på Denforms fabrik i Danmark och han sa att det var bättre än Alessio. O0

PierreP

  • Gäst
PierreP
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #2 skrivet: juni 24, 2014, 10:59:44:44 »
Vi hade kontakt med en kille som jobbat med service på Denforms pooler/spabad och han rekommenderade Model61 före Alessio. Vi har haft det i drygt 2år och det har fungerat problemfritt.

Elliott

  • Gäst
Elliott
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #3 skrivet: juni 24, 2014, 15:43:35:35 »
Och i Danmark del av produktion görs där fått det bekräftat. O0

Utloggad TommyC

SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #4 skrivet: juni 24, 2014, 21:34:36:36 »
Så varför försöker dom sälja dom som amerikanska ?

Det vanliga, nasarna försöker rida på gamla fördomar om att det är bättre kvalite om något är tillverkat i Europa eller Nordamerika. Sanningen är att det i de flesta fall är det omvända som gäller med några få undantag.

Idag tillverkas nästan alla varor för massmarknaderna i Kina. I Kina får man den kvalité man beställer och betalar för. Väldigt få producenter i Europa eller Nordamerika kan mäta sig kvalitetsmässigt med det bästa som produceras i Kina.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Joel

  • Gäst
Joel
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #5 skrivet: juni 24, 2014, 21:51:46:46 »
Några svar på dina frågor.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9465.msg72300#msg72300

ok ,vart har du fått det bekräftat?

Själv har jag mailat fabriken i kina , http://www.sunspa.cn/SPA2100-1CL.htm ,och fick svaret att dom gör hela spa badet där och denform är deras kund.
Har även mailat och ringt denform ,dom var väldigt flyktiga i sina svar,innan jag nämde fabriken i kina och länkade till dom EXAKTA bilderna dom har på bla bauhaus hemsida fr kina fabikantens hemsida så sa dom att dom större baden görs i danmark ,när jag mailat över bilder/länkar så slutade dom att svara.

Så jag är nyfiken på att reda ut detta , just nu är det alltså detta enligt er som skrivit i tråden:

1. Delarna görs i USA
2. Delarna skickas till kina och "delvis" sätts ihop där.
3. Det inte fullt ihopbyggda spabadet skickas till danmark och färdigställs
4. det kommer till kunden som köpt tex via bauhaus ?

Låter väldigt krångligt och dyrt att skicka och packa om baden hela tiden , eller är det bara jag som tycker det?

Varför inte erkänna att det är kina bad?
Förstår inte problemet , googla på dom större tillverkarna så får ni upp länkar till fabriker mm i tex usa.

Bättre att göra som RUSTA som erkänner att det är kina bad och tar betalt därefter.

Jag har meckat denform bad ,även kollat på dom på bauhaus varuhusen ,det är kina komponenter ,Lx pumpar mm i dom.

Så varför försöker dom sälja dom som amerikanska ?

Utloggad jokers

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 66
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa Tjohej!
    • Visa profil
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #6 skrivet: juni 24, 2014, 22:26:10:10 »
Så jag är nyfiken på att reda ut detta , just nu är det alltså detta enligt er som skrivit i tråden:

1. Delarna görs i USA
2. Delarna skickas till kina och "delvis" sätts ihop där.
3. Det inte fullt ihopbyggda spabadet skickas till danmark och färdigställs
4. det kommer till kunden som köpt tex via bauhaus ?


Var i tråden står det att de är Amerikanska?

Balboa (styrenheten och elektroniken/värmaren) är dock amerikanskt (det står t.o.m. made in USA på prylarna)
Ja de lär väl skickas till Kina då eller var de nu sätts ihop.
Det är inte frakten eller råvaran som är dyr utan arbetskraften.

Jag har en Opel som fortfarande är Tysk enligt alla jag frågat.
Många delar bland annat LM fälgarna står det "made in China" på.
Bilen är ihopsatt i Polen men  fortfarande är Opel en Tysk bil eller???

De flesta möbler är tillverkade i Kina, man skickar ner trä (råvara) och de gör möbler enligt de ritningar de får sen skeppas de tillbaka.

Räkor skickas till Kina för att bli skalade och paketerade i burkar, sen skeppas de tillbaka.

Det finns många fler exempel...

Jag har ett Massimo (Bauhaus) kar som jag är fullt nöjd med  O0
Gav 59" för det och har fortfarande inte sett något alternativ där jag får mer för pengarna.

Varför hålla på och gnälla hela tiden, se det positiva i stället  <sol>
« Senast ändrad: juni 24, 2014, 22:30:58:58 av jokers »

Joel

  • Gäst
Joel
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #7 skrivet: juni 25, 2014, 08:22:07:07 »
Så du vet bättre? Kör du Amerikanska kvalitetsbilar också? ;)

Om du jobbar med att mecka bad borde du vara lyrisk över dessa lågkvalitetsbad som bara går sönder. Men du kanske meckar _och_ säljer vilket ställer saken i annat dager. Det är inte så många som faktiskt äger ett spa från DenForm här som är lika missnöjd som du. Men de vet, som du säger, kanske inte bättre utan bara är nöjda i all sin okunskap.

...och fortfarande ingen bekräftelse på att DenForm är tillverkat i Kina utan bara spekulationer.

Fortfarande ingen bekräftelse på att denform tillverkar baden i danmark.
Jag har som sagt meckat sådana bad,och dom är inte välbyggda och pumpar av tvivelaktig kvalite.
Mem vet man inte bättre så kan man köpa billiga bad och tycka dom är bra.
Folk köper ju dacia bilar och är nöjda med dom.....

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #8 skrivet: juni 25, 2014, 12:51:52:52 »
Så du vet bättre? Kör du Amerikanska kvalitetsbilar också? ;)

Typ Chevrolet Matiz (eller heter den Spark?).
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Beler

  • Gäst
Beler
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #9 skrivet: juni 26, 2014, 10:51:37:37 »
Dom skulle inte ha fått leverera till Bauhaus under alla år om det inte hade haft hög kvalité på sina produkter, alla företag på marknaden står i kö för att Bauhaus ska ha deras produkter och dom hade valt en annan leverantör direkt om inte kvalitén höll.

Och Bauhaus skulle omöjligt riskera sitt eget namn och ha sitt eget varumärke Camargue på deras produkter om det inte var hög kvalité. Där har dom har otroliga kvalitets krav!


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag