CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Reklamation poolmålning EPOXY?  (läst 9004 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #10 skrivet: juni 03, 2016, 08:55:54:54 »
I min uppfattning handlar det "bara" om ett kosmetiskt problem...

Ditt poolvatten kommer inte att försvinna ut ur dessa små porer!  O0

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #11 skrivet: juni 03, 2016, 09:01:53:53 »
Jag skulle be om lite epoxi i en spruta, typ injektionsspruta, (om det är möjligt) och manuellt gå och fylla i alla porer jag kunde se.
OK, det kanske tar några timmar, men då behöver du ju inte tänka på det där mer sedan.  <dontkn>
En pilsner på poolkanten kanske kan dämpa ångesten.  ;)

Sen kan man väl tycka att det borde göras av de som gjort jobbet, men ibland tar det mindre tid och kräver mindre frustration att själv göra jobbet om det är så pass enkelt som det där borde vara.
Det borde ju i alla fall inte kunna bli sämre.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Joppase

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Man måste våga för att vinna!
    • Visa profil
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #12 skrivet: juni 03, 2016, 21:08:13:13 »
Vi löste det genom att han lämnar spackel, färg och slippapper. Han drar av på priset och jag gör jobbet så jag blir nöjd.

Tänkte spackla hålen först (med en pilsner på poolkanten), försöka få ner spacklet i botten av hålen men en hård pensel. Sen måla.

Jag ska mäta djupen på hålen imorrn, återkommer.


Utloggad Dimitris76

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #13 skrivet: juni 03, 2016, 22:24:28:28 »
Vi löste det genom att han lämnar spackel, färg och slippapper. Han drar av på priset och jag gör jobbet så jag blir nöjd.

Tänkte spackla hålen först (med en pilsner på poolkanten), försöka få ner spacklet i botten av hålen men en hård pensel. Sen måla.

Jag ska mäta djupen på hålen imorrn, återkommer.

Jag inte säkert om en spackelplugg i hålet är en bra ide. Vidhäftning över torkad epoxyfärg är inte optimalt. Jag tror att der är nästan bättre om du "rough it up" med slippappret och måla direkt med epoxyfärg istället.

Jag inspekterade poolen nogran från stensargen och hittade den här defekten. Det är bara den, bara på ett ställe ca. 30cm vattenlinje och inte större än 5mm fast jag är väldigt irriterad ändå. >:(

Målaren kommer imorgon för att fylla den med färg.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Betong-poolaren

  • Jurist
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 100
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Bygger betongpool med skalblock.
    • Visa profil
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #14 skrivet: juni 04, 2016, 04:57:53:53 »
Vi löste det genom att han lämnar spackel, färg och slippapper. Han drar av på priset och jag gör jobbet så jag blir nöjd.

Tänkte spackla hålen först (med en pilsner på poolkanten), försöka få ner spacklet i botten av hålen men en hård pensel. Sen måla.

Jag ska mäta djupen på hålen imorrn, återkommer.



I instruktionerna till min färg står det att spackling mellan strykningarna av t ex porer inte är några problem, och man rekommenderar epoxispackel "av t. ex. typen Plastic Padding". Färgen har använts till pooler i 20 års tid med gott resultat, så rekommendationen kan man nog lita på. Jag antar att det inte är några problem om du lämnar porerna men lägger du några timmar på att fixa dem så känns det naturligtvis tryggast.
Bygger 3,75 x 7,5 x 1,4 m epoximålad betongpool med overflow. Uppvärmning genom 3 st CTC vakummsolfångare via CTC EcoZenith550i med poolkretskort och värmeväxlare i titan. Stöttning med bergvärme vid behov. Pentair Triton TR 60 med clearpro fylld med filterglas. Zodiac dual link saltklorinator med automatisk klor- och ph-reglering.

Utloggad TommyC

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #15 skrivet: juni 04, 2016, 09:42:35:35 »
Plastic Padding är ett varumärke. Den gamla vanliga typen av deras spackel är polyesterbaserad och passar nog dåligt ovanpå epoxi så det gäller att vara noga och välja ett spackel som är epoxibaserat i era fall.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Joppase

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Man måste våga för att vinna!
    • Visa profil
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #17 skrivet: juni 06, 2016, 21:56:29:29 »
En grogg, 2 öl och 8 timmar senare så är poolen slipad och målad. "Alla" porer är täckta och ytan är bättre. Hittade väldigt många och en del djupa ( minst 1mm) hål. Målarn har lag minst 4 lager färg. Slipade åxå bort färg som runnit, innan slipning var det vitt, sen gul, sen grå. Han har använt olika kulörer och man såg tydligt att slipning mellan målningarna inte var gjord.

Nu är poolen halvfull och väntar på morgondagen för att fylla resten!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #18 skrivet: juni 06, 2016, 23:32:02:02 »
Ser fint ut!  O0
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Mmannen

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #19 skrivet: juni 07, 2016, 11:19:16:16 »
Jag målade min pool med roller för fyra år sen. Den är lite smågropig i betongen, trots att jag diamantslipade bort tidigare färglager, och jämnade till ytan. Men det läcker inte. Tror inte det är någon fara. Poolen har fungerat i 43 år.

Nyfiken på vad du använde för slipmaskin när du nu själv slipade färgen i din pool?
Jag måste göra det nästa vår, och måla om.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag