VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Slut på flytande klor  (läst 1099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stompen

Slut på flytande klor
« skrivet: juli 31, 2018, 16:22:14:14 »
Hej
Jag har  slut på flytande klor till automatiken och hinner inte få tag i innan jag reser bort. Kan man lösa upp chockklor och använda(i automatiken)? Idéer om dosering?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Slut på flytande klor
« Svar #1 skrivet: juli 31, 2018, 18:55:14:14 »
Vad är det för chockklor som du har ? Om du har kalciumhypoklorit så bör det fungera rent kemiskt, men problemet är att du måste få den helt upplöst så att det inte finns fasta partiklar i vattnet - i så fall kan du nog få skador på pumpen och har du ett filter på insugsledningen som vi har till vår automatik så kommer eventuella fasta partiklar att fastna där. Sedan är ju frågan om du får upp tillräcklig koncentration på lösningen för att doserpumpens kapacitet skall räcka till.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Slut på flytande klor
« Svar #2 skrivet: augusti 01, 2018, 08:53:37:37 »
Är det inte bättre och processäkrare att köpa eller låna ett par puckar och lägga i skimmern?

Utloggad Stompen

SV: Slut på flytande klor
« Svar #3 skrivet: augusti 01, 2018, 13:53:06:06 »
Tack för svar. Det löste sig, jag fick tag i en dunk.

Men är ändå nyfiken...
Hur mycket motsvarar 1kg chockklor upplöst till samma koncentration som flytande klor? De är ju inte helt billiga de där dunkarna,  eller har jag missat något prisvärt ställe i stockholmstrakten?

Vågar man slänga i en puck när man kör med minimaster?
Hur mycket tål det innan man måste byta vattnet? Vore ju smidigt i nödfall.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan