VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Äntligen på G!  (läst 16213 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LUS

Äntligen på G!
« skrivet: juni 01, 2011, 21:30:34:34 »
  Nu har jag börjat, tog en stund att skyffla upp sanden... Skall bli en 10 x 5 meters är det tänkt. Skall försöka datera upp er om jag blir klar!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Äntligen på G!
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2011, 22:55:11:11 »
Kul!! <antman>
Vilken typ av pool ska det bli?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #2 skrivet: juni 02, 2011, 07:45:17:17 »
  En oval Rubinpool med grön mosaikliner. Linern skall harmoniera med fönstren finns det en mig närstående som tycker... Så jag köpte 2 LED lampor så att jag kan byta färg på vattnet!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Äntligen på G!
« Svar #3 skrivet: juni 02, 2011, 11:02:13:13 »
Många bilder ser vi fram emot!!!

 <antman>

Seriöst att gräva för hand!
Det borde jag också ha gjort... ;)

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #4 skrivet: juni 02, 2011, 18:33:13:13 »
  Konstaterar att jag och sands utbredning intge går ihop! Trodde att det bara var att hiva upp och det tog lika mycket plats i som i hålet... Glöm det, nästan dubbelt i löst tillstånd! Sen grävde jag för djupt med, ca 1/2 meter. Altanen låg visst inte i marknivå, vilket den aldrig gjort! Allt trillar ju neråt som tur är..
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen på G!
« Svar #5 skrivet: juni 05, 2011, 12:58:37:37 »
Citera
Sen grävde jag för djupt med, ca 1/2 meter

För hand !!, du är väl lika väldeffad som Henry Porter vid det här laget :)

Kämpa på, följer med intresse, 10x5 grävning för hand = respekt !!

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #6 skrivet: juni 06, 2011, 21:51:51:51 »
Även om vi är 7 i familjen så har jag inte grävt hålet själv! Däremot har vi fyllt upp ca 50 cm pga felinstruktion till grävaren... Makadamen lägger vi även den för hand. Har man inga pengar till maskiner så är det bara att ta i eller vänta till nästa år! Vi valde det förstnämnda. I veckan blir det paddning och gjutning av stödmurar hoppas jag, bara vädret är OK! PS Är inte direkt deffad, snarare Dromedarformad kropp = Puckel på mitten DS!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #7 skrivet: juni 07, 2011, 21:59:41:41 »
 Det går framåt! Som synes bara 1 som jobbar...
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Äntligen på G!
« Svar #8 skrivet: juni 07, 2011, 23:34:13:13 »
Det brukar se ut så där... En som jobbar och två som hänger på skyffeln.
Hoppas du slipper sköta markservicen samtidigt som du gräver en grop.

Jag håller dock helt med om att man sparar bra på att minimera maskinkostnaderna och entreprenörer i allmänhet.
En stor fördel när man gör allt själv är också att man vet precis hur allt är gjort om det blir något problem framöver.

Kämpa på!  O0
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #9 skrivet: juni 11, 2011, 15:32:51:51 »
  Nu har vi kommit så långt att avancerade mätningar behövs! ;D ;D ;D
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan