VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Övertäckning på alla sätt???!!  (läst 8937 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DanielC

  • Gäst
DanielC
Övertäckning på alla sätt???!!
« skrivet: oktober 25, 2005, 21:29:56:56 »
Vi är verkligen på g att skaffa  pool och köpet ligger nära.. men.... ni som har lite erfarenhet får mer än gärna komma till tals nu!

Vi får ingen rätsida på HUR och med VAD man skall täcka poolen med. Vi har små barn och kan inte lita på en "otäkt" pool utan vill skydda oss själva samt poolen för nedfallande saker.... utöver detta krav så vill vi att endast 1 person skall utan problem kunna "täcka av" poolen.. vad gör vi? alla leverantörer säger olika saker....

HJÄLP!!! :o

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #1 skrivet: oktober 25, 2005, 22:47:40:40 »
Ett av de bättre, vad jag har förstått, är det halv mekaniska med utväxling.
Det kan en person med enkelhet ta av och på.
Kolla hos ex. www.svenskapoolfabriken.se.
Det finns ju givetvis hos andra också.

Det finns även helautomatiska, med det beror på hur mycket ni vill satsa.       

Vi har standard skydd med stroppar och det går inte att sätta på ensam. Läs mitt första inlägg så förstår ni.
Vi har löst det idag med några extra linor men det är smidigare med det andra som löper i skenor.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?board=1;action=display;threadid=32

En fråga: ska den stå helt ovan mark utan att vara inbyggd i ett trädäck? Det skyddet jag rekommendera
kräver att man ska kunna sätta metallskenor på sargen som överdraget glider i och att poolens alla hörn är nittio grader.
.
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 18:36:56:56 av Rickard »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

DanielC

  • Gäst
DanielC
Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #2 skrivet: oktober 26, 2005, 07:58:47:47 »
Tack för ditt inlägg Fia!   :D
All info är bra i detta läget!
Poolen kommer att vara inbyggd i trädäck så den blir inte helt fristående.  den lösning du nämner verkar höra till de lättare/bättre!

det verkar som svpoolfb samt miamipool har mest koll på detta???? det finns ju också en lösning som heter poolguard som enligt dem själva e säkert som tusan... verkar dessutom ligga på ungefär samma pengar som ex. miami's manuella??!! Fler åsikter?
Tyvärr gäller det väl även i poolvärlden att smakar de så kostar de.......


Mvh Daniel

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #3 skrivet: oktober 26, 2005, 10:15:10:10 »
Det skyddet jag rekommendera
kräver att man ska kunna sätta metallskenor på sargen som överdraget glider i och att poolens alla hörn är nittio grader.

Nej då, poolen behöver inte vara med räta hörn, det går bra med andra former också bara skenorna kan ligga parrallellt på sidan om poolen!! Jag vet för vi har det så... :D (se min länk)
Däremot är det förstås så att det måste finna nå't att skruva skenorna i, typ trä/sten-däck
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fia

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #4 skrivet: oktober 26, 2005, 10:58:47:47 »
Hej RLA, jag har ju sargkant som sticker upp, trädäcket går inte in över poolen som hos dig tyvärr :( :( därför kan vi inte använda det skyddet enligt Sv. Poolf.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #5 skrivet: oktober 26, 2005, 16:08:43:43 »
hmmm...det är lätt att bli hemmablind.. ::) i så fall blir det lite knepigare!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Mats_61

  • Gäst
Mats_61
Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #6 skrivet: oktober 26, 2005, 22:32:05:05 »
Hej DanielC
Ett tipps, kolla vad en plastsvetsfirma tar för att tillverka ett poolskydd inklusive skenan och sedan köper du bara rullställningen av en poolfirma.
Jag ska också införskaffa ett sådant som löper i skenor till sommaren så därför kollade jag runt lite på priser och fann då att svetsfirman kunde tillverka det på nästan halva priset än vad miamipool tog.

Sedan var han som var återförsäljare åt miamipool  tvungen att erkänna att han också köpte sina poolskydd just från detta företag  ;)   ;)

Mats_61



Utloggad Christina

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #7 skrivet: oktober 27, 2005, 18:27:14:14 »
Hej alla,

Bra tips Mats. Jag ska absolut kolla det.  Vart man än läser så passar bara färdiga skydd till pooler som har trappan på kortsidan. Våran trappa är natruligtvis på långsidan.

 /Christina ;)
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Fia

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #8 skrivet: oktober 27, 2005, 19:34:36:36 »
Tack Mats, då ska jag baske mig också höra om en så firma kan hitta på en lösning till mig!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolnicke

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #9 skrivet: oktober 28, 2005, 07:16:22:22 »
Använder en lågbudgetvariant. Köpte en press på rusta för 250 spänn. Faktiskt ganska lätt att dra av och på själv. Har inte någon rulle utan viker ihop den och lägger den i en låda i golvet på trädäcket.

Katten brukar knalla omkring på den och sörpla vatten.

Nackdelen är väl att ingen garanterar vikter och hållfasthet. Å andra sidan så är man alltid ansvarig om någon drunknar i en obevakad pool. Det kan ingen leverantör ändra på hur mycket man än väljer att investera.

Har själv tittat på andra lösningar men kommit fram till att det är endast en motoriserad anläggning som kan underlätta täckningsproblemet.

Kommer nog att köpa en ny snygg blå press till våren på rusta. Pressen blev ganska slemmig under hösten.

/Poolnicke

« Senast ändrad: oktober 28, 2005, 07:17:54:54 av POOLNICKE »
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Fia

Re:Övertäckning på alla sätt???!!
« Svar #10 skrivet: oktober 28, 2005, 19:38:13:13 »
Poolnicke. om du kollar hos Sv. Poolfab. (eller hos någon annan) på deras halvmekaniska poolskydd så är det barnsäkert. Upprullningsanordningen med utväxling klara lätt en person att hantera själv. Detta skydd kostar hälften av vad ett motoriserat kostar, men man kan inte använda det till vintertäckning.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan