CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: novis och vetgirig :-)  (läst 13439 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad peteristan

SV: novis och vetgirig :-)
« Svar #20 skrivet: september 04, 2011, 16:49:48:48 »
förhoppningsvis blir detta den sista vintern utan pool..  sen är det bara att laminera favoritblaskan o ligga o läsa den i plumset haha..

när man väl vill ah ngt, vill man ha det igår  <antman>

Poolgiganten

Utloggad gurkan123

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • ...efter mycket slit....resultatet
    • Visa profil
SV: novis och vetgirig :-)
« Svar #21 skrivet: september 04, 2011, 20:06:48:48 »
Jodå, vi kör oövertäckt för jämnan..sviterna efter utomhuspoolen, där vi i början täckte jämt, men när man liksom lättade på täcket och kröp ner under plasten på natten när svalkbehovet var som störst....jaa då vek vi ihop täcket för gott.
Visst sjutton kan man få ekonomi i det hela, men lättjan tar övertaget. OCH att skillnaden mellan 25 och 34-35 grader är enorm vet vi ju faktiskt redan.
Till saken hör att jag själv har lyckats fixa 3 st whiplashskador och dessutom ett hjärtfel som gör att jag ständigt fryser...långkallingar å tofflor å ylletröja i juni, näe inte riktigt så illa men inte långt ifrån.
Jag fryser busken av mej om tempen ligger under 30 grader så jag har ju mej själv att skylla. Ska jag simträna så ska det ju vara njutbart, men kidsen tycker ju att det är onödigt varmt.
Vi kör åxå med två lite mindre standardmodeller uppsatta på poolväggarna, men eftersom vi har så hög värme måste dom gå dygnet runt för att få en behaglig luft.
MEN visst är det skönt med inomhuspool nu när hösten börjar komma.

Utloggad mstarck

SV: novis och vetgirig :-)
« Svar #22 skrivet: september 04, 2011, 22:18:41:41 »
gurkan123

Du kan räkna ut ditt behov av avfuktare så du får det rätt dimensionerat.
Allt beror på rumstorlek,takhöjd,poolstorlek,öppen eller täckt pool,vattentemp,lufttemp och luftfuktighet.
Be någon kunnig person att räkna ut ditt behov så kommer du spara mycket pengar och energi.
/Magnus

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag