VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pump till Poolskydd  (läst 6106 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad smulan74

Pump till Poolskydd
« skrivet: juli 03, 2007, 09:26:04:04 »
Hej

har just fått på poolskyddet i helgen och här i skåne har det ju regnat en del så jag är lite nyfiken på hur alla andra löst regnvattnet ovanpå poolskyddt. Vi har ett poolsafe med av riningssnät längst fram men under störtskurar samlas det ju ändå en del som man kanske vill få bort. Tacksam för tips. Är lite inne på ngn typ av pump men som sagt tips  <antman>

Sus

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Pump till Poolskydd
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2007, 19:07:46:46 »
Sån här har vi till det ändamålet.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13624548

Sök på dränkbar pump.
http://www.biltema.se/
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad smulan74

SV: Pump till Poolskydd
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2007, 21:19:18:18 »
hej

tack för tipsen . En sådan pump har jag till dräneringen problemet är att det behövs så himla mycket vatten för att flärpen ska åka upp och dra igång.. :-\ ialla fall den vi har. Tittade lite efter liknande modell fast med inbyggt flottör, de är mkt dyrare men idag lånade vi grannens (med inbyggd flottör)och upptäckte då att eftersom där är nät på poolskyddet förr att vatnnet ska kunna rinna i poolen så rann poolvattnet över poolskyddet när man satte på pumpen vilket innebar att man pumpade ut poolvatten med. Japp vi kollar vidare  hihihi nderbart med allt som dyker upp >rulla<

Sus

Utloggad Fia

SV: Pump till Poolskydd
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2007, 22:53:30:30 »
Det finns en liten, o då menar jag liten, pump som man sätter på borrmaskinen. Slang sen pump kopplat på borrmaskin o sen slang ut på gräsmattan. Det negativa med den är att borrmaskinen är ju inte speciellt tyst o det går inte fort, men det fungerar bra.

http://www.jula.se/butik/default.asp
Har kopierat texten från Jula. Sök på art.nr. (understruket)
 238774    Pump
för borrmaskin Användbara till de flesta vätskor: oljor, diesel m . m . (ej bensin) . 1500 l/tim . (3000 v/min) Slangansl . 1/2" . Sugh . max 3 m . Max tryckkap . 15 m . Axeltapp Ø . 6 mm . Fäste för bänkmontage .
Kategori  Maskiner, hand Övrigt handmaskiner Tillbehör elverktyg  79 kr 
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolvarehär

SV: Pump till Poolskydd
« Svar #4 skrivet: juli 13, 2007, 16:38:00:00 »
Hej!
Jag sitter precis och funderar på hur man får bort vattnet i poolskyddet.
Det blir väl bara <5 centimeter vatten.

Vi har ett Miami Cover II som löper i skenor på en njurformad pool.
Det verkar lite lurigt att lägga en dränkbar pump med nivå-vippa där.
Måste pumpen stå upp etc....

Kan man koppla till en trädgårdsslang till inloppet och lägga den på skyddet och låta pumpen stå brevid.

Det känns som en lösning mellan borrmaskinsförslaget och pump med nivå-vippa.
Jag är lite osäker på hur man kan använda pumpen med nivå-vippan.

/ Anders

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag