VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Brilix Värmepump service  (läst 2075 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mrmagoo77

  • Gäst
mrmagoo77
Brilix Värmepump service
« skrivet: maj 21, 2018, 22:37:20:20 »
Hej. Har ett problem med en Brilix XHPFDP 100 som är nästan 3 år gammal. I år kopplade jag om pool rören efter att ha byggt ett litet pump hus och när jag kopplade om värmepumpen startade den inte.....elen är helt okej men jag får felkoden EE3. Det betyder att där finns inte tillräckligt vattenflöde men jag kan se från utloppet att flödet finns...mer än förra året när pumpen funkade hur bra som helst.

Jag behöver någon service tekniker och bor i Sörmland men har kontaktat Brilix och de sa att det finns ingen service tekniker i Sverige längre!!!!

När jag läser hur många som faktiskt rekommenderar Brilix är jag lite förvånad....finns där verkligen ingen Brilix service tekniker i Sverige och om det är sant hur säljer de så många värmepumpar?

Vet ni var jag kan hitta en tekniker eller har ni sett detta problem förut? Brilix kan skicka mig en ny 'Plastic Water Flow Switch' som kostar €80 men jag vet inte om switchen är problemet.

Tack på förhand

Phil

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Brilix Värmepump service
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2018, 22:48:10:10 »
Leta upp de 2 anslutningarna på plint som kommer från switchen, kortslut där, funkar det då köp en ny switch för då har du lokaliserat felet .... mest troligt är det denna

Utloggad TommyC

SV: Brilix Värmepump service
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2018, 21:38:46:46 »
När jag läser hur många som faktiskt rekommenderar Brilix är jag lite förvånad....finns där verkligen ingen Brilix service tekniker i Sverige och om det är sant hur säljer de så många värmepumpar?

Försök att minnas hur du själv gjorde din utvärdering och val av värmepump! Läste du på ordentligt eller? (nyfiken på urvalsprocessen)

Om inget annat hjälper så är mitt tips att tag hjälp av Gullberg & Jansson. Någon av deras servicepartners (se deras hemsida) kan kanske tänkas befatta sig med andra fabrikat än G&J. Sök annars efter kylservice m fl sökbegrepp i närområdet. Lycka till och berätta gärna hur du löste problemet  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad e3henri

SV: Brilix Värmepump service
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2018, 22:48:13:13 »
Är det verkligen så att brilix som verkar vara den mest hausade värmepumpen i forumet (mest bang for the buck) inte har fungerade service i sverige?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan