CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Koll?  (läst 2074 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Messiah

Koll?
« skrivet: september 01, 2006, 00:16:22:22 »
Hej alla,
Är rätt ny på området och har lite funderingar kring kemikalier. Jag fällde in en 2m i diameter 1,1m djup "pool" (pollytunnan.se) i altanen och cirkulerar vattnet genom patronfilter på heltid. Använder teststickor, klor tabletter och justerar ph enligt handboken.

Det har hänt att jag med elvärmaren höjer värmen till 35-40 grader för att sedan låta det ligga runt 23-26 grader som standard. Vattnet är kristallklart och allt verkar 100% bra.

Om allt verkar bra, hur vet jag om något inte är bra? Frugan frågar om man inte måste byta vatten och jag svarar att klor, filter etc sköter renligheten - men det säger jag inte av kunskap, utan det är just det jag söker här och nu...

Hur funkar det? Vad måste jag tänka på ? Hur ofta behöver jag byta vattnet?

\M

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Koll?
« Svar #1 skrivet: september 01, 2006, 07:40:57:57 »
När det gäller pooler brukar man rekomendera ett utbyte av vatten om ca 20 liter/person och bad, skulle tro att det rådet kan appliceras även på badtunnor.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Messiah

SV: Koll?
« Svar #2 skrivet: september 01, 2006, 08:57:34:34 »
När det gäller pooler brukar man rekomendera ett utbyte av vatten om ca 20 liter/person och bad, skulle tro att det rådet kan appliceras även på badtunnor.
Tack, och därmed borde allt vara OK så länge mätvärden är OK..? Det är ju lätt att tro att allt är OK när vattnet är så klart...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag