CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Städrobot  (läst 6829 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SP72

  • Mycket slit, men mödan värt!
  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Längtar efter sommaren.........
    • Visa profil
Städrobot
« skrivet: januari 20, 2007, 12:55:49:49 »
Funderar på att köpa en städrobot (eldriven, ej modellen som man kopplar till skimmern). Någon som har erfarenheter och tips på vad man bör köpa (och ev  undgå)?
Opal Oval 5.5X11m, 1.5m djup, från www.nettopool.se.
UV filter, VVX och Thermia Diplomat DUO bergvärme

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Städrobot
« Svar #1 skrivet: januari 20, 2007, 13:11:41:41 »
Jag skulle rekommendera en Dolphin Moby. Jag har en själv och den fungerar suveränt. Fördelen är ju att man bara slänger i den i poolen och så sköter den resten medans man själv sitter och avnjuter en kall öl... ;D...Den har samma teknik som används till de dammsugare som används till stora kommunala anläggningar fast den är designad för privatpooler. Den har ett inbyggt mikrochip som gör att den scannar av hela poolen och därefter väljer städprogram. Detta för att den skall städa HELA poolens botten (De dammsugarna som kopplas till bräddavloppet går ju endast på slump). Priset är ju ganska ok också.

Gå in på länken nedan för att läsa om den...

http://www.maytronics.com/en/products/models/residential/moby.asp

Utloggad Poolnicke

SV: Städrobot
« Svar #2 skrivet: januari 20, 2007, 13:18:06:06 »
Pooldoktorn tar  999 EUR för  denna. Känns dyrt för något som är så enkelt att göra manuellt. Har du hittat ett billigare ställe att köpa från Steffe?

http://www.pooldoktor.net/shop/Technik/Bodenreinigung/Reinigungsroboter-MOBY::3289.html

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad SP72

  • Mycket slit, men mödan värt!
  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Längtar efter sommaren.........
    • Visa profil
SV: Städrobot
« Svar #3 skrivet: januari 20, 2007, 14:17:26:26 »
Tack för hjälpen!!  O0
Tar den väggarna också? (Eller har jag bara drömt att det finns modeller som gör det.....??).
Opal Oval 5.5X11m, 1.5m djup, från www.nettopool.se.
UV filter, VVX och Thermia Diplomat DUO bergvärme

Utloggad Poolhajen

SV: Städrobot
« Svar #4 skrivet: februari 27, 2007, 21:37:55:55 »
Tack för hjälpen!!  O0
Tar den väggarna också? (Eller har jag bara drömt att det finns modeller som gör det.....??).

Moby tar inte väggarna, då får det bli en större och dyrare modell. Sikta på 17-20K för en vettig.

Sköter man sitt vatten rätt så skall det inte fastna något på väggarna och då behövs det inte.

Moby finns att köpa i sverige både som moby och under annat namn för samma pengar. 2007 års modeller är har dessutom lite nyheter som skall göra dom ännu bättre.

/HW

Utloggad peein

SV: Städrobot
« Svar #5 skrivet: april 12, 2007, 16:00:02:02 »
Hej,
Jag har haft min Zodiac Indigo (se bifogad bild) i 2år nu och jag är jätte nöjd. Den tar väggarna också.
Jag tror att Folkpool har 15% rabatt just nu på den.
Har du mycket pengar kan du gå på den större modelen Sweepy M3 med fjärrkontroll så kan du styra roboten själv  ;D
« Senast ändrad: april 12, 2007, 18:08:35:35 av peein »

Utloggad PelleSthlm

SV: Städrobot
« Svar #6 skrivet: april 12, 2007, 17:12:59:59 »
Tack för hjälpen!!  O0
Tar den väggarna också? (Eller har jag bara drömt att det finns modeller som gör det.....??).

Moby tar inte väggarna, då får det bli en större och dyrare modell. Sikta på 17-20K för en vettig.

Sköter man sitt vatten rätt så skall det inte fastna något på väggarna och då behövs det inte.

Moby finns att köpa i sverige både som moby och under annat namn för samma pengar. 2007 års modeller är har dessutom lite nyheter som skall göra dom ännu bättre.

/HW

Finns väl ingen anledning till att en bottendammsugare skall ta väggarna....;)....Min Moby hemma fungerar som en dröm i alla fall. Går också upp på väggarna och vänder, men det är bara en bonus. All smuts samlas ju på botten och det är där den skall arbeta. 
« Senast ändrad: april 12, 2007, 18:45:47:47 av PelleSthlm »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag