VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "biltvätt" for lamellcover  (läst 1915 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Andreaszan

"biltvätt" for lamellcover
« skrivet: maj 12, 2012, 19:18:30:30 »
Hei alle,

Har et Covrex lamellcover til min pool som ser forfärdligt ut varje gång det er mer enn 0,01 sekundmeter vind. Det står et antall store bjørkar på grannes tomt og vinden drar ned en massa skit til poolen, og dette landar naturlig nok på coveret.

Problemet jag har er at när jag ruller upp coveret ramlar antingen allt ned i poolen eller åker inn i rullen og fäster seg på undersiden av coveret neste gang jeg ruller ut det.

Sitter å funderer på en løsning på dette. OM jeg köper en bra pump, en PEM-slang som räkker rullens läng, et myggnät og et antall flat-dysor skulle jag kunne laga meg en spolnings-anordning a là borstfri biltvätt. Tanken er å fast montere denne presis under rullen, og feste et nät under som fanger upp alt skit som "tvätten" spoler bort. Og om jag får til det skulle jag kunne kopla pumpen til motorstyrningen til rullen så at spolningen starter automatisk när rullen er i gång.

Förste problem jag har er å hitta dysor. Kollade Rinkaby Rör ( som ligger några kilometer herfrån) men de har ingen. Et google-søk hjelper meg heller ikke. Noen som har noen ideer?

Jag skal bygge inn rullen så snart jeg er klar med trädäcket, så det spelar ingen roll om det blir lite amatørbygge av det...

Tanker rundt dette?
5x12 glasfiberpool 3,5m djup. 1 stk 25kg sandfilet på 300w pump + 1stk 225kg sandfilter på 1100W pump på rörelsesdetektor i egen slinga. G&J 13,8 kW vp i rostfritt. 0,9ppm salt + klorinator. Covrex lamellcover. 2 brädavlopp + bottenavlopp. That's it...Nei just det, en Arcticspa tunna på 1800 liter med sodiumbromid...

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan