CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec  (läst 6010 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LANTPOOLEN

Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« skrivet: juni 05, 2012, 13:02:04:04 »
Hej,

Jag undrar om någon kan ge mig en bild på hur fästanordningen till ett Royaltec eller ett RIB-cover eller ett liknande pooltäcke ser ut?

mvh Camilla

Poolgiganten

Utloggad suezen


Utloggad LANTPOOLEN

SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2012, 08:16:20:20 »
Tack så mycket! Visst är "pluggen" nedsänkbar, så att man inte får den i foten när överdraget är upprullat? Vet du var man kan få tag på sådana? Sen undrar jag om en del av den svarta remmen sitter konstant fast i metallöglan? Och en annan del sitter fast i överdraget, eller hur sker själva sammankopplingen?

Tack på förhand!

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2012, 09:23:54:54 »
Det sitter fasta band i pooltäckningen, och spännet är löst, har du aldrig sett hur ett vanligt spännband (för till exempel bilsläp) fungerar?
Det funkar precis så, du trär alltså in bandet som sitter i pooltäckningen i en rulle som sitter i spännaren, och sen spänner du helt enkelt upp poolduken på det sättet.

Vagnsbulten åker ned i jämnhöjd med trallen när man lossar spännbandet.
Var de går köpa lösa vet inte jag, men det kan ju hända att du kan köpa dem hos någon av de som säljer denna typ av pooltäckningar - även om dom säkert helt vill sälja även pooltäckningen till dig, och inte bara infästningarna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Tobbelu

SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2012, 09:25:18:18 »
Jag har ett Rib-cover (köpt från Söderro Gård, tillverkat av Tingslunda presenning). "Pluggen" som nu benämner den är nedsänkbar, dvs du slår inte i tårna i den. Jag har 3 på respektive sida.  Själva fästanordningen är helt lös på min modell, du fäster den i respektive ände, en i täcket och en i pluggen och tar av den helt när du rullar av täcket. Således märker du ingenting av själva fästet (det läggs någon annanstans).  Täcket ligger heller inte fastmonterat på andra kortsidan vilket gör det enkelt att flyttabnort hela täcket från området runt poolsargen.

Utloggad bustermannen

SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #5 skrivet: juni 08, 2012, 10:50:43:43 »
Hej!
Jag har samma grejer som du, från samma ställe. har du dina pluggar i trädäck? Vad jag förstått är de som följde med cover, till för sten. Hur har du gjort?

mvh
per i bunkeflostrand
Jag har ett Rib-cover (köpt från Söderro Gård, tillverkat av Tingslunda presenning). "Pluggen" som nu benämner den är nedsänkbar, dvs du slår inte i tårna i den. Jag har 3 på respektive sida.  Själva fästanordningen är helt lös på min modell, du fäster den i respektive ände, en i täcket och en i pluggen och tar av den helt när du rullar av täcket. Således märker du ingenting av själva fästet (det läggs någon annanstans).  Täcket ligger heller inte fastmonterat på andra kortsidan vilket gör det enkelt att flyttabnort hela täcket från området runt poolsargen.
PP-pool 8 x 4 m från Söderro Gård, snyggt nedlagd i bunkeflostrand. VP G&J

Utloggad LANTPOOLEN

SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #6 skrivet: juni 12, 2012, 12:25:14:14 »
Tack för alla intressanta kommentarer, en fråga till: hur långa är Alu-rören? Lika långa som bredden på presenningen eller lite kortare?

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Bild på fästanordning RIB-cover eller Royaltec
« Svar #7 skrivet: juli 13, 2012, 07:18:00:00 »
Lite längre än preseningen, är mina....
Det blev en pool sommaren 2011

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag