VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Begagbade poolskydd  (läst 2232 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas_badpojken

  • Gäst
Andreas_badpojken
Begagbade poolskydd
« skrivet: juni 04, 2015, 22:47:31:31 »
Hej alla ni gurus,

Har en övanlarmspool som är i trädäck med högt staket runt. Dock har vi en liten 1,5 åring och då man kan komma ut till "pool området" från altandörr på huset söker vi nu poolskydd.

Har tittat på de gamla pooltälten från folkpool. Har förstått att plasten är en svag punkt nått annat?
Hur länge kan man rökna att ett poolskydd är säkert?
Ser att folk säljer gamla med stroppar och de som går i skenor på typ blocket.

Just nu är ekonomin skral då frun är mammaledig så det måste vara ett "billigt skydd" detta år sen får man fundera på nått dyrare när vi båda har normala inkomster.

Ville mest bara ha tips av er gurus vad man ska tänka på. Då vi köpte huset var våra andra söner stora och simmkunniga så skydd har inte vart nått vi behövt förut.

Tacksam för all hjälp

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Begagbade poolskydd
« Svar #1 skrivet: juni 05, 2015, 14:06:10:10 »
Med respekt för att man kan ha tuff ekonomi, men att sätta ekonomin i relation till ett liv och sitt barns säkerhet där skulle i alla fall jag inte tummat en enda krona ! det får kosta vad det kostar och det skall vara säkert , tänk om något skulle hända , vem skulle kunna leva med att det kanske inte hänt om jag bara inte snålat på säkerheten ... nä då skulle jag helt valt bort poolen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4610.0

Andreas_badpojken

  • Gäst
Andreas_badpojken
SV: Begagbade poolskydd
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2015, 23:16:17:17 »
Jag stavade som en 1 åring i mitt inlägg första inlägg *sorry*

Jag köpte till sist ett begagnat poolskydd trots allt. En sk Solbåge från folkpool,
det verkade gediget konsturerat med aluminiumbågar och aluminium skenor.
Det är lite samma princip som Zabra men mindre finess.
enda felet var att några kullager hade lossnat från vagnarna, men de borde väll gå att byta? de löper dock fint och var inga problem att dra av och på taket.
Nypris ligger på 15000+  och jag fick det rejält mycket billigare (2500kr) så ja tror iaf ja gjorde en bra affär.

Synd bara att alla skydd är då fula :/
Hoppas han lär sig simma snart :)


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan