CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montering av cellplast, Folkpool  (läst 6226 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 12345kloster

Montering av cellplast, Folkpool
« skrivet: april 21, 2007, 20:29:19:19 »
Hej,

Någon som har monterat cellplast invändigt på en folkpool. Tips?

Är det dubbelhäftande, lim eller häftpistol som gäller?

Mvh
Ola

Poolgiganten

Utloggad Mica

SV: Montering av cellplast, Folkpool
« Svar #1 skrivet: april 21, 2007, 20:51:15:15 »
Hej,
Jag har för mig att mina montörer nubbade fast den.... de gjorde i alla fall hela poolen på mindre än en halvtimme!

I monteringsanvisningen står det "klammer eller häftspik" längst upp på insidan av väggen, i nederkant fixeras den i sanden. Fast jag antar att du redan hade läst det.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Freddan

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Trollhättan
  • Antal inlägg: 48
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Montering av cellplast, Folkpool
« Svar #2 skrivet: april 23, 2007, 22:51:27:27 »
Hej!
har också en pool från Folkpool och kommer också att sätta cellplast på väggarna snart. Har fått följande tips från min leverantör.

Börja i ett hörn med plasten då döljs skarven bäst.
Använd dubbelhäftande tejp alt häftpistol typ rapid. Fäst plasten i toppen samt i nederkant under den blåmarkerade linjen på plywooden. Detta kommer ju att döljas av antingen stenmjölet eller om man väljer att använda frigolit i botten.

Om man skulle använda Rapid häftpistol så skulle man tydligen tänka på att använda rostfria klamrar (skott).

Själv är jag inne på att köra med en Rapid häftpistol men jag är inte där ännu. Förhoppningsvis om någon vecka.

Hoppas att mitt svar varit till någon hjälp.

Mvh

Fredrik
Fredrik

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag