Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: FOLKPOOLS DURAPOOL  (läst 4236 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AmeriSwede

FOLKPOOLS DURAPOOL
« skrivet: maj 19, 2015, 01:12:11:11 »
Hej!
Försöker hittar den bästa lösning för oss.
Folkpools Durapool???
Är det någon som har hört något om denna typ av poolstomme?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: FOLKPOOLS DURAPOOL
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2015, 06:41:39:39 »
De tycks ha hittat på ett eget namn på det som andra kallar Thermopool. Sök på det här så får du massor av träffar. Väl beprövat och fungerar bra.

Marknadsföringen är av det svulstigare slaget. Vad sägs om "En pool som aldrig åldras"? Låter det seriöst?

Bortsett från Folkpools marknadsföring så är det en typ av stomme som jag skulle överväga om jag skulle bygga nytt. Det finns fler leverantörer. Insidan av poolen kläs med färdigsvetsad eller platssvetsad liner (Alkorplan eller liknande) alternativt plastas.
« Senast ändrad: maj 19, 2015, 06:56:02:02 av TommyC »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: FOLKPOOLS DURAPOOL
« Svar #2 skrivet: maj 19, 2015, 08:06:52:52 »
Det är väl inget fel med en pool som byggs i en tidsmaskin som sakta backar tiden hela tiden, ungefär en sekund per sekund. Då åldras inte poolen och allt förblir tiptop. Händer något allvarligt kan man backa tiden lite mer och göra lite annorlunda. Perfekt.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad ByggaNytt

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 539
  • Total likes: 103
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
SV: FOLKPOOLS DURAPOOL
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2015, 12:41:02:02 »
Jag försökte få en offert från just folkpool med durapoolstommen men det dök aldrig upp någon offert, och vid förnyad kontakt så verkar de helst vilja sälja deras andra stommar...
4,5*6,75 Thermopool, gjuten hörntrappa & svetsad liner (Alkorplan3000 Persia Black).
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas & sandfilter Pahlens 525.
Värme: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster & UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

SPA: Caldera Niagara med FreshWater Salt System.

http://familjenlindstrom.se/logger/index.

Utloggad AmeriSwede

SV: FOLKPOOLS DURAPOOL
« Svar #4 skrivet: maj 19, 2015, 14:51:26:26 »
Vet inte riktigt hur det här fungera när det gäller att svara på de olika kommentarerna…så ni kan förstår att jag tänker leja ut poolbygget!!

Thermopool verkar vara det som durapool är…precis…ska söka på det.
Folkpool här i Umeå har pratat varmt om trä stommen…men jag drar mig för att anlägga en poolstomme av trä.

Det tycks vara en dyrare lösning. Men mer välisolerad så att man får kanske igen lite av merkostnaden.
Trä ruttnar, stål rostar…betong i kombination med frigolit bör fungerar väl med pooller om det funkar på husgrund. Överdimensionerad kanske…men hellre det misstaget…

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan