VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolguard går snett  (läst 2052 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad contiki

Poolguard går snett
« skrivet: juli 05, 2017, 18:10:47:47 »
Hej,min poolguard går snett när jag stänger den,,tips på vad  jag kan göra

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Poolguard går snett
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2017, 21:20:44:44 »
Lägg den rakt samt se till så den är rakt monterad på rullen...så ska den ju inte komma snett

Utloggad contiki

SV: Poolguard går snett
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2017, 09:36:46:46 »
Du refererar till något annat poolskydd,,,finns ingen rulle som skyddet är monterat på

Utloggad Dannne

Pooltak
« Svar #3 skrivet: juli 07, 2017, 00:19:27:27 »
Har hittat ett pooltak som heter zabra och är gjort av pvc väv. Priset är 38000kr, 3,5 X 6,5 m, fördelen är att det endast blir 115 cm brett i ihopfällt läge. Dessutom är det relativt lågt vilket passar min smak. Är det någon som har erfarenhet av detta tak? Vänligen // Danne

Utloggad TommyC

SV: Poolguard går snett
« Svar #4 skrivet: juli 07, 2017, 11:56:47:47 »
Det finns folk här som har köpt Zabra:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5204.0;all

Jag har inget minne av något negativt med Zabra förutom att duken har begränsad livslängd.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dannne

SV: Poolguard går snett
« Svar #5 skrivet: juli 07, 2017, 18:22:31:31 »
Tack för det. Känns lite kort med en livslängd på 5-10 år? ''Riktiga tak'' håller väl bra mycket längre? Och så mycket dyrare är ju inte dom.

Utloggad TommyC

SV: Poolguard går snett
« Svar #6 skrivet: juli 07, 2017, 20:31:50:50 »
Jag tror inte att vi har bra koll på hur länge ”riktiga tak” håller. I november blir det 7 år sedan vi monterade vårt pooltak. Ännu syns inga tecken på åldring med undantag för några mindre fel orsakade av egna misstag. Livslängden torde ha stort beroende av kvalitén på UV-skyddet.

Här finns en som har haft sitt växthus med kanalplast i 26 år utan problem: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=182983.0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dannne

SV: Poolguard går snett
« Svar #7 skrivet: juli 08, 2017, 10:43:42:42 »
 Tack Tommy, det känns som jag kanske satsar några kronor extra för att slippa att taket gulnar eller riskar att bli sprött. Ett tak av hårdplast verkar har betydligt längre livslängd än de gjort i pvc duk. Och skillnaden i pris är mindre än 10k.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan