VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner  (läst 2603 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NeRo

Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« skrivet: augusti 09, 2017, 15:03:46:46 »
Någon "vänlig" skäl gillar inte min pool och bestämt sig för att rasera/skära sönder både "pool tältet"(sunnytent.com) och satt ett fint jack i min pool med kniv eller dylikt linern är ju utbytbar, men går det att laga plåten som är under linern eller hur kommer försäkringsbolaget att göra? räkna av alla år på "poolen"(plåten) och ge mig en ny, eller ska man laga den?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2017, 16:52:32:32 »
Min omedelbara tanke var ; men människa fråga ditt försäkringsbolag, om någon vet så är det väl dem !

Men jag skall svara ur min erfarenhet då jag haft en del skador.
Först om du är utsatt för ett brott och ingen skada som inträffat av väder,vind eller sådant man själv gjort (drulleförsäkring) då kommer dem att fråga om du gjort en polisanmälan, så har du inte gjort det , lika bra att sätta igång med det .

Man kommer senare att begära in en skaderapport som utförs av en firma som kan fixa felet, dom gör en bedömning om det går att laga och skickar därefter in en rapport och offert till bolaget på vad kalaset kostar.

Bolaget kommer därefter att ta fakturan , du får inga kontanter ! och betalar efter avdrag hur många år utrustningen är samt avdrag för din självrisk, är grejorna 5 år eller äldre brukar det bli ungefär kvar till en fika  ::) efter att alla avdrag är gjorda.

Man borde starta ett försäkringsbolag , man tjänar massor av pengar  >:D

Utloggad Erica

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2017, 22:00:19:19 »
Är denne "någon" eller "några" helt kända som gjort detta eller handlar det om en grannfejd eller liknande ? I det senare fallet lär det med största sannolikhet inte stanna vid detta utan det kan ofta vara första slaget i ett krig som kan bli utdraget och plågsamt. Polisanmälan är en självklarhet. Ev. kan du ju behöva sätta upp kameraövervakning också för att få bevis på vad som ligger bakom.

Utloggad NeRo

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #3 skrivet: augusti 10, 2017, 14:13:13:13 »
Är denne "någon" eller "några" helt kända som gjort detta eller handlar det om en grannfejd eller liknande ? I det senare fallet lär det med största sannolikhet inte stanna vid detta utan det kan ofta vara första slaget i ett krig som kan bli utdraget och plågsamt. Polisanmälan är en självklarhet. Ev. kan du ju behöva sätta upp kameraövervakning också för att få bevis på vad som ligger bakom.

Tack för svaren, grannfejd tror jag absolut inte, men skulle kunna tänka mig att det är ett större gäng som kommit till vår by som inte gillar att jag röstar på ett visst parti trots att det är ett legitimt parti som snart är störst i Sverige, men är som sagt bara en tanke, problemet är att jag är inte ägare till fastigheten jag bor i så ägarens försäkringsbolag måste typ "stämma" mig för skadegörelsen då jag bor och hyr numera fastigheten, ((varit ägare innan pga eko problem inte längre)) Polisanmälan är gjord, kamera fanns men pga av åsknedslag två veckor innan så fungerar dom ej.

Utloggad NeRo

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2017, 14:19:33:33 »
Min omedelbara tanke var ; men människa fråga ditt försäkringsbolag, om någon vet så är det väl dem !

Men jag skall svara ur min erfarenhet då jag haft en del skador.
Först om du är utsatt för ett brott och ingen skada som inträffat av väder,vind eller sådant man själv gjort (drulleförsäkring) då kommer dem att fråga om du gjort en polisanmälan, så har du inte gjort det , lika bra att sätta igång med det .

Man kommer senare att begära in en skaderapport som utförs av en firma som kan fixa felet, dom gör en bedömning om det går att laga och skickar därefter in en rapport och offert till bolaget på vad kalaset kostar.

Bolaget kommer därefter att ta fakturan , du får inga kontanter ! och betalar efter avdrag hur många år utrustningen är samt avdrag för din självrisk, är grejorna 5 år eller äldre brukar det bli ungefär kvar till en fika  ::) efter att alla avdrag är gjorda.

Man borde starta ett försäkringsbolag , man tjänar massor av pengar  >:D
Har haft med försäkringsbolag att göra förr och vet att dom brukar kräva att man letar reda på företag m.m som kan "laga" skadorna och sen skicka in en offert, men en "plåt" pool eller vad det nu är  gjort av VEM ringer jag o kollar ang det? plåt firma? känns som att lagar man på plåten så blir den inte lika tålig som den va innan ålder på poolen är nog ca 7 år,  är ju inga gratis grejor tyvärr,

Ber dig se övriga svar nedan för =)

Utloggad nyburjare

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2017, 15:00:12:12 »
Vem,hur när etc som skall fixa din pool överlåter du åt försäkringsbolaget , bry dig inte så mkt , ta kontakt med dem istället för att skriva här, det hjälper dig inte .

När det gäller att dom skulle stämma dig , NEJ så funkar det inte , oavsett om du äger ditt boende eller hyr så måste du ha en egen försäkring, det är den som träder in oavsett vem som står som ägare .

OM det nu var så att det är ägarens försäkringsbolag som träder in ( mot alla regler) då skulle du inte behöva göra något, inte ens en skadeanmälan.

Utloggad Erica

SV: Skadegörelse på Ovanmarkspool plåt+liner
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2017, 15:32:36:36 »
Är poolen din egendom, del av ditt lösöre så att säga, så är det din försäkring som gäller och inget annat. Eftersom det är en ovanmarkspool räknas den nog knappast som fast egendom. En nedgrävd pool som tillhörde fastigheten skulle nog bli en annan bedömning - då är det en skada som riktas mot själva fastigheten och dess ägare, inte mot dig. Men i vilket fall som bör det ju finnas en polisanmälan att visa upp, vare sig det gäller mot försäkringsbolaget eller mot fastighetens ägare. Det gäller ju att visa att du inte åstadkommit skadorna t.ex. genom vårdslöshet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan