VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan

Omröstning

Vad tycker du som köpt Poolsvampen om dess funktion?

Otroligt bra!
10 (52.6%)
Bättre än nåt annat jag testat, men ändå inte riktigt perfekt resultat.
1 (5.3%)
Bra, och prisvärd.
5 (26.3%)
Bra, men dyr.
2 (10.5%)
Skaplig, men inte bättre än annat jag testat.
1 (5.3%)
Dålig
0 (0%)

Antal personer som röstat: 19

 

Författare Ämne: Poolsvampen, bra eller dålig?  (läst 40034 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad William

SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #20 skrivet: maj 22, 2009, 05:41:18:18 »
Leverans på två dagar, supersnabbt. Den bästa svampen av alla som jag provat genom åren.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Poolgiganten

Utloggad leifa.k

SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #21 skrivet: augusti 23, 2009, 22:30:23:23 »
Jag har en pool från J&F-Fritid med måtten 8,5x4.3m ungefär (säljs inte längre enligt deras hemsida) och den har varit i drift i 4-5år så det var ju en märkbar sorgkant vid vattenlinjen och däröver. Beställde en 5-pack poolsvamp och lite annat och döm av min förvåning hur jäkla bra och effektiv svampen var för att få linern att se ut som ny ovanför vattenlinjen! Otroligt! Ett varvs gnuggande i poolen och det gick nästan åt en hel svamp...har ju 4st kvar...ska de räcka i ca. 16 år? Näe, jag kommer att gnugga med en svamp/år/badsäsong och det innebär i mitt fall såhär långt att 5packen poolsvamp är en otroligt bra/billig/effektiv investering (tack Rickard) för att få en visuellt fräsch liner i vattenlinjen och uppåt.

Angående det andra sidospåret så skulle jag vilja påstå att de som har besvär med att få bort asfaltfläckar på sin bil har nog inte skött fordonet/na så bra, då blir det jobbigt när fläckarna skall väck. Har två personbilar (bara en del av min "fordonsflotta") som är problemfria när det gäller detta och det beror nog på att jag har köpt polermaskiner (jula) så det är inga proffsgrejjor men de funkar bra eftersom de är varvtalsstyrda och jag vaxar nog bilarna 3-4 ggr/år, använder Sonax (finns nog många andra bra märken för oss amatörer) så det räcker oftast med en avsköljning, eventuellt en handtvätt varannan vecka under vinterhalvåret. Och glöm inte att smörja listerna...
7,6 X 4,5m. pool från j&f.

Utloggad Johan S

SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #22 skrivet: september 24, 2012, 14:58:26:26 »
Vart köper man denna poolsvamp???
« Senast ändrad: september 24, 2012, 15:03:10:10 av Johan S »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #23 skrivet: mars 10, 2014, 08:09:45:45 »
Gjorde ett uppehåll med försäljningen ett par år, men då den fortfarande efterfrågas då och då har jag bestämt mig för att börja sälja den igen.
Ni hittar den här: http://www.energibutiken.se/sv/poolsvampen/144-poolsvampen.html
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad matez

SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #24 skrivet: maj 12, 2014, 22:23:39:39 »
Kan verkligen rekommendera poolsvampen!! Fick hem 10st idag och den gör verkligen sitt jobb! :)
Glasfiberpool 4x8 meter
Luxlama LX09HP poolvärmepump

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #25 skrivet: maj 15, 2014, 13:10:43:43 »
Jepp, fungerar suveränt bra!
Dock går det åt mer än man tror men med 10 svampar klarar man sig nog något år i alla fall... :)
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad nyburjare

SV: Poolsvampen, bra eller dålig?
« Svar #26 skrivet: juli 24, 2014, 17:56:21:21 »
Poolrand kan vara jobbigt , jag får mest problem på sidan som solen ligger på, trots täta rengöringar är det svårt att få rent, jag upplever att den försvinner varje gång jag chockar o låter randen komma under vattennivån, sen fixar den höga klorhalten resten  :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan