CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolen "Rondo" från Jof?  (läst 7333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Annika

  • Gäst
Annika
Poolen "Rondo" från Jof?
« skrivet: maj 11, 2005, 15:46:10:10 »
Vi skall skaffa pool i sommar. Köpte en sån där rund blå med uppblåsbara kanter på Coop förra året och har haft SÅ kul med den, även fast den är rätt grund och liten och vi har inte råd att slå på stora trumman i år, men det får bli en Rondo från Jof tänkte vi. Vi bor dessutom i ett område utan kommunalt vatten så vattenleveransen måste räknas in i priset, det blir några tusen till ju.
Innan man köper vill man ju dock gärna ha lite rekmmendationer att gå på.
Någon som har en sån eller liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Poolgiganten

Utloggad micke

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Holm, Halmstad
  • Antal inlägg: 117
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ovanmarkspool från J&F Fritid med trädäck runt.
    • Visa profil
    • Mitt Poolbygge...
Re:Poolen "Rondo" från Jof?
« Svar #1 skrivet: maj 12, 2005, 23:08:59:59 »
Hej
Jag köpte en Rondo för ca 1 månad sedan.
Jag har grävt ner den till ca hälften. Laggt dit stenmjöl o paddat så det blev i våg. Det blev bra.
Har nu monterat upp poolen och börjat fylla den med vatten. Kanske inte den stabilaste konstruktionen, men det ser ok ut...ännu.
Topprälsen runt poolen trodde jag skulle vara mycket stabil, så var det inte. Kanske får sätta dit ett par extra skuvar...får se...
Jag valde sandfilter, det var inte så enkelt...slangarna var lite korta så pumpen o filtret måste stå intill poolen, inte bra med el o vatten...funderar nu på att skaffa lite längre slagar så jag kan bygga ett "pump-hus" en liten bit ifrån. Men pumpen är ju inte så stark så jag hoppas att det ska gå...annars får jag byta pump till en "riktig"....

Slutligen....en billig pool, men kanske värt att lägga lite mer pengar för att få en lite bättre pump...o längre slangar...

Micke
/Micke i Halmstad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag