CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken är bäst av ovanmarkpooler  (läst 8503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« skrivet: maj 05, 2006, 09:18:02:02 »
Hej alla glada!

Ny här på forumet och ännu inte poolägare, men hoppas att innan den 1 juli ska ha en badklar pool! :-)
Mitt problem är dock att jag håller på att bli galen på alla dessa tillverkare av ovanmark pooler!

Jag har tittat på:

JF-Fritid, Riktigt bra pris och med storpool 7,3*3,7 så kom en pump på 1hp och 40 kg sand filter med, plus 0,5 gummiduk. Hysat tillbehörs set.

Craanpool från transmekano, Verkar kanon med dom nya sidostöden som bara bygger 23 cm platt på marken istället för 95cm i vinkel. Men dubbel så dyr som JF och en pump på 0,75hp och 20kg sandfillter om jag har fattat det hela rätt, plus 0,6 vinyl duk. deras De Lux paket verkar dock kanon innehåller ju allt i stort sett.

Palmyra poolen från Poolman nästan samma pris som craanpool 1hp på pump 20kg sand filter 0,6 duk med zodiak teknik vad nu det är. Tillbehörs sett ungefär som JF

Och Festival eller bravado från lagunpool där festival är dyrast och bravado lite billigare men båda ligger i samma prisklass som craanpool och palmyra.

Vad jag kan se så är dessa ganska likvärdiga men JF är nästan 20,000:- billigare vad är fel????
Jättetacksam för svar från alla proffs här inne med riktig erfarenhet.

Mvh Niklas

Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2006, 19:43:23:23 »
Hmm inte många svar där inte! Trodde nog att åtmistonde någon hade lite att tillägga! Jaja det blev iallafall en Festival från lagunpool med en massa extra så klart så pengarna rullade iväg! Men dom hade 15% rabatt så lite kunde man ju kosta på sig! :-) Bilder kommer sedan om intresse finns! Altanen runt poolen kommer att bli ca 80 kvadrat meter plus poolytan så det kommer nog bli helt underbart i sommar!

Är det någon som har erfarenhet av att ha duch brevid poolen? Vad ska man tänka på kring dräneringen etc.?

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Fia

SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #2 skrivet: maj 07, 2006, 20:02:04:04 »
Hej lundbeg och välkommen hit! :)

Om du gör en sökning på "dränering" så hittar du en hel del som är skivet om detta.
Jag gjorde nyss en test och hittade en del.

Jag är inte rätt person att prata dränering, tyvärr. ::) men kanske detta kan hjälpa en del.

Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Lasse

SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #3 skrivet: maj 07, 2006, 21:46:19:19 »
Hej Lundberg !

Jag har en rund Palmyra 4.60 från Poolman som jag köpte förra sommaren. Det är ju svårt att säga varför det skiljer så mycket men en sak är nog garantin som jag tror JF bara lämnar 2 år medans t.ex Poolman lämnar 5 år.

Lycka till !

// Lasse

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #4 skrivet: maj 07, 2006, 23:40:40:40 »
......... Bilder kommer sedan om intresse finns! ......

Interesse finns: vi elsker bilder 8)

Gratulerer med pool, vi planerer dusj ved poolen og vår blir tilkoblet husets avlopp.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #5 skrivet: maj 09, 2006, 09:19:08:08 »
Hej alla idag är en stor dag!  :) Grävaren kom i går kväll och ställde maskinen på plats och börjar gräva idag! Jag blev dock lite konfunderad då han sa att min grop ca 50 cm djup inte kommer att behöva dräneras trots att jag har en sluttning som lutar mot gropen! Känns som det borde rinna ner massor av vatten! Någon som har erfarenhet av detta?

Jag pratade även med lagunpool som menade på att markisolering endast gör grunden ostabil och gör ingen nytta på en ovanmark pool! När jag läser forumet så verkar 90% ha isolerat med markisolering! Vad ska man tro på?

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Vilken är bäst av ovanmarkpooler
« Svar #6 skrivet: maj 09, 2006, 10:52:03:03 »
Jag pratade även med lagunpool som menade på att markisolering endast gör grunden ostabil och gör ingen nytta på en ovanmark pool! När jag läser forumet så verkar 90% ha isolerat med markisolering! Vad ska man tro på?

Mvh Niklas

I dag vet man att golvvärme i en oisolerad sula är det mest oekonomiska man kan ha, man rekomenderar 200-300 mm isolering under sulan, varför? jo för att marken har ett oändligt energibehov som gärna tar åt sig värme, borde väl gälla för en uppvärmd pool också?
Ostabil grund? med 40 ton vatten?

Satsa på isolering! ni kommer inte ångra er!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag