CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Få upp vattnet....  (läst 3649 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad danianna

Få upp vattnet....
« skrivet: september 27, 2005, 12:51:29:29 »
Har en Storpool från J & F Fritid.
Har lite problem med att få linern rätt i vår pool. Några tips hur man får "bort" vecken...

Samt har en dränkbar pump men den tar bara upp vatten ner till 7cm. Några tips på hur jag får upp resterande vattenmängd??

Tacksam för svar.

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Re:Få upp vattnet....
« Svar #1 skrivet: september 27, 2005, 14:52:22:22 »
Vad gäller kvarvarande vatten så är ju 7 cm ganska mycket att ta med disktrasan ;) = prova hävert! Någonstans i omgivningen har ni kanske en punkt som är lägre än botten på poolen? i så fall löser det sig!

Och det gör ju ingenting om punkten är 20-30-40 meter bort, det handlar bara om slanglängd!!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fia

Re:Få upp vattnet....
« Svar #2 skrivet: september 27, 2005, 16:56:37:37 »
Det finns små vattenpumpar att montera på borrmaskinen. Den kostar nån hundring. Slang på var sida om pumpen sen är det bara att starta borrmaskinen. Pumpen sänks inte ner i vattnet utan driver vattnet uppåt och framåt.  Låt aldrig pumpen gå torr då pajar den.
Väldigt effektiv vid små vatten mängder, exempelvis när det är vatten på poolskyddet.
« Senast ändrad: september 27, 2005, 16:58:30:30 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag