CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!  (läst 4339 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

"joka" VP-forumare

  • Gäst
"joka" VP-forumare
Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« skrivet: juni 01, 2013, 15:22:01:01 »
Hejsan!

"Joka" heter jag och jag huserar som regel på www.varmepumpsforum.com
Vi är ett gäng där som sedan 3 November 2012 spelar på Lotto.
Vi har ett bolag i Svenskaspel som heter "varmepumpsforum".
Vi har 15 stående rader och 1 Jokerrad som vi alltid spelar med, varje Lördag och Onsdag sedan starten  :)
Vi är med och spelar i både dragning 1&2 samt med Jokern vid varje dragning.
Spelandet har gått sisådär får man väl säga men senast i Lördags (25/5) fick vi hela 6 rätt och därmed en vinst på 3252:-  8)

Efter varje dragning brukar jag redovisa resultaten i "Resultatstråden" som jag kallar den så att alla kan ha koll på hur mkt vi har förlorat på den senaste dragningen  ;)
Jag har även en tråd för storvinsterna numera, "Storvinststråden" kan vi börja kalla den  :)
Den tråden kommer bara att användas och ploppa upp de gånger då vinsten på spelets dragning är högre än den totala insatsen tänkte jag, då ser ju ALLA att vi har kammat hem en större summa  8)
Dessa två trådar är låsta av mig och används bara för att redovisa resultaten i.
Den 3:e tråden, "Vem vill tjäna lite snabba cash ;) (eventuellt)" är ursprungstråden och är den tråd som allt "snack" och information om bolaget "varmepumpsforum" skrivs i.
Tråden har just nu i skrivandets stund 563 svar och 11571 visningar sedan start, inte illa ändå  O0

Iom att vi drog in lite extra pengar till bolaget förra helgen har vi tänkt oss att spela upp dessa i ett nytt Lottospel med lite högre insatser och en annan form på raderna (helt ny lottorad och Jokerrad blir det) och prova på nåt nytt helt enkelt under en period nu under sommaren (10v isf).
Då fick jag en idè om att vi kanske skulle ta och bjuda in ev nya spelare till det spelet från forumen Pool och ATV  <sol>
Efter lite "bollande" med en av mina "bolagisar" i bolaget varmepumpsforum så bestämde jag mig för att fråga Herr R (Herr R=Rickard Marklund) om lov helt enkelt  :)
Och Herr R är ju inte omöjlig, trots att han egentligen inte är så mycket för detta spelande, och gav mig OK på detta förslaget OM jag sköter det snyggt och inte utökar det för mkt och tar upp mer plats  O0
Därav skriver jag detta inlägg som gäst (mer om det sen)

Tanken är som följer isf:
Att helt enkelt låta Svenskaspel "hux-fluxa" ihop ett "System9" som det heter, spela det på både Lördag och Onsdag, dragning 1&2 samt med en Jokerrad i hela 10 veckor  :o
Jokerraden däremot kommer jag att ta ut själv, där har isf en av mina bolagisar fått välja de 2 först numren av de 7 som Jokern består av, de sista 5 numren kommer att bestå av Herr R:s antal skrivna inlägg i varmepumpsforum som hans profil visar vid det tillfälle som jag betalar spelet  O0
Så är den Jokerrad som vi har idag oxå baserad på  :)
Självaste Lottoraden kommer att bestå av 9 nummer ist för 7 nummer som den annars är på.
Jag kommer att bifoga bild på hur ett System9 ser ut så ni själva får se (är bara ett exempelspel)
Jag kommer även bifoga en bild på en vinst som jag själv gjorde på ett System8 spel så ni kan få ett hum om hur en ev vinst på ett System9 spel kan se ut (är inte själv helt 100% på hur Svenskaspel räknar)

Priset för ett System9 är 4520:- TOTALT.
Då är vi med och spelar på både Onsdag och Lördag.
Dragning 1&2
Samt med 1 Jokerrad för 10:- per speltillfälle.
Priset för detta spel per "Bolagis", OM vi skulle bli 20 personer som spelar i ett System9, blir då mao 226:-.
Blir vi ex 15 bolagisar, som oxå är det minsta antalet spelare som jag vill ha för att starta detta spel, så blir priset ist 302:-
Mao så kommer priset per spelare att hamna mellan 226:- och 302:-

För er som tycker det låter som en rolig grej det här så är det bara att göra följande:
Registrera ett konto på Svenskaspel.se om ni inte redan har ett internetkonto.
För er med bara ett spelkort finns det att välja som ett annat registreringsalternativ.
När det är gjort och erat konto är aktiverat så vill jag ha eran e-postadress skickad till min e-post så att jag kan skicka er en inbjudan till bolaget, det gör jag via Svenskaspel.
Då får ni ett mejl där ni ska bekräfta medlemskapet i bolaget.
Skicka isf er adress till joka83ed@hotmail.com
Svara med både erat riktiga namn, erat nick/alias, er e-post samt från vilket forum du kommer i mejlet till mig.
Pengar till bolaget behöves inte sättas in förrän vi vet hur många vi blir i detta spel.
Jag skickar ut e-post via Svenskaspel till er på den aktuella summan som ska sättas in.

Det finns vissa regler för spelandet som jag ska ta upp i några rader:

1. Bara medlemmar från forumen, varmepumpsforum, ATV och Pool får vara med.
För att verifiera det så ska ni lägga in en  O0 i denna tråd på varmepumpsforum.com.
Vissa av er har ju ett konto även där och dä är det ju enkelt för er.
Ni som INTE har ett konto på VP-forum svarar med  O0 som gäst ni oxå MEN med samma nick/alias som ni heter antingen på Pool eller ATV.
Ex: Heter du krukväxt på Pool så skriver du som gäst med aliaset/nick "krukväxt Pool" på varmepumpsforum.
Detta bara för att hålla borta oönskade helt enkelt  ;)

2. Jag kan i vissa fall räkna ut era riktiga namn, då det är det riktiga namnet som syns i bolaget hos Svenskaspel, även om ni gömmer er bakom ett alias/nick på nåt av forumen.
Skulle ni räkna ut någon annans riktiga namn så ber jag er att hålla det för er själv.
Finns vissa som vill vara anonyma och det ska vi respektera.

3. Samtliga spelare i bolaget kan spela för de pengar som var och en av er har satt in på bolagskontot i bolaget (inte för pengarna på erat konto i Svenskaspel).
Låt bli att spela för dem, BARA jag "joka" gör det för att behålla husfriden.
Vid en sådan överträdelse så avaktiverar jag denna ur bolaget.

4. Se till att ha tillräckligt med pengar på bolagskontot när vi ska spela.
Det drabbar samtliga i bolaget om 1/20 spelare har för lite pengar i bolaget när det ska betalas ett spel.
ALLA betalar lika och det sköts av Svenskaspel så att det blir riktigt.
Ingen kommer mao undan billigare än nån annan, eller att nån får betala mer.

5. Håll tummarna vid varje dragning  O0

Vill bara upplysa er om att ev vinster fördelas ut av Svenskaspel själva.
Ingen annan i bolaget, inkl mig, kan inte ta mer pengar än nån annan på det viset.
Vi satsar alla lika och vinner/förlorar därmed lika.
Allt för att det ska gå riktigt till med ev vinster och dess födelning.


Jag personligen får heller inte ut nåt extra för att bedriva detta, "joka" vinner och förlorar exakt lika mkt som alla andra i bolaget.

Frågor på detta???

Hoppas jag får se några av er i bolaget "Varmepumpsforum:)

Mvh "joka" från varmepumpsforum.com






Poolgiganten

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2013, 18:33:51:51 »
Har detta med pool att göra  <hmm> <hmm> <hmm> är inte detta reklam för lotto.
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #2 skrivet: juni 01, 2013, 18:49:50:50 »
Nej, detta är ett gäng i värmepumpsforum som spelat på lotto en tid, och faktiskt vunnit mer än insatsen.
Jag har godkänt detta för att skapa en tillhörighet som inte bara knyter an till ett forum, utan till flera forum.
Jag själv spelar aldrig på lotterier, så jag är inte med, men för de som ändå spelar tänker jag att det kan vara trevligt att vara med i ett bolag med likasinnade forumanvändare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

"joka" VP-forumare

  • Gäst
"joka" VP-forumare
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #3 skrivet: juni 01, 2013, 20:01:23:23 »
Har detta med pool att göra  <hmm> <hmm> <hmm> är inte detta reklam för lotto.

Har ingenting med pool att göra, eller med VP och ATV,  bara en kul grej vi på VP-forum har kört med i 30veckor nu och idag startar den 4:e omgången och håller på i 10veckor framöver  :)
Är en poppis grej detta, jag frågade "bolagisarna" om vi skulle ha semester under sommaren från spelandet med svaret blev strängt nej och vi kör på även under sommaren.
Vi spelar på den nivån som en del gör på arbetsplatser runt om i landet, för skoj skull  O0
Och jag är helt uppriktig när jag skriver att jag, "joka", inte gör nån sorts reklam för Svenskaspel och Lottospelande, jag driver detta bolag som en privatperson utan nån extra vinst utöver de andra i bolaget.
Att jag bjuder in er på Pool och ATV till en ny variant av Lotto som jag tänkte vi kunde prova under 10veckor är av anledningen som Herr R skriver:

Jag har godkänt detta för att skapa en tillhörighet som inte bara knyter an till ett forum, utan till flera forum.
Men för de som ändå spelar tänker jag att det kan vara trevligt att vara med i ett bolag med likasinnade forumanvändare.

Men vill oxå passa på att rätta Herr R i följande rader som han skrev:

Och faktiskt vunnit mer än insatsen.

Det är som följer ang det, att vi i förra omgången vann/gick + med drygt 55% av insatsen på just den omgången. Tror det är mer än 55%, har inte sammanställt förra omgången än.
På det totala har vi fått tillbaka i runda slängar 50% av insatsen under den tid vi har spelat.







"joka" VP-forumare

  • Gäst
"joka" VP-forumare
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #4 skrivet: juni 02, 2013, 21:09:06:06 »
Ingen av er som är sugen på att gå med i ett seriöst Lottobolag hos oss på varmepumpsforum.com??

Utloggad TommyC

SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #5 skrivet: juni 02, 2013, 22:04:35:35 »
Förhoppningsvis är ingen här så korkad att han/hon vill betala den frivilliga extraskatt som det innebär att lägga sina pengar på lotto.

Endast 45% av satsade pengar går tillbaka till spelarna.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #6 skrivet: juni 03, 2013, 06:40:47:47 »
Som sagt, jag själv spelar aldrig på lotterier, men det görs ju bevisligen av väldigt många, och tanken med detta spel är att de som trots allt hoppas på fru fortuna, och spelar på lotterier, skall kunna göra det med andra likasinnande.
Rent statistiskt är chansen att vinna liten, som i alla lotterier.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

"joka" VP-forumare

  • Gäst
"joka" VP-forumare
SV: Vi är ett gång på varmepumpsforum som spelar Lotto!
« Svar #7 skrivet: juni 08, 2013, 11:13:01:01 »
Hej på er "Poolare"  ;)

Eftersom intresset för ett gemensamt spel mellan varmepumpsforum, Poolforum och ATVforum är så lågt har jag beslutat att lägga ner denna idè  :'(
Synd, då det kunde vara en "länk" mellan Herr R:s 3 stora forum.
Men vem vet, det kanske går fler tåg i framtiden  8)

Simma lugnt  :)

Mvh "joka" från varmepumpsforum.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag