CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Interpools Åkersberga konkurs????  (läst 12756 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andnyg

Interpools Åkersberga konkurs????
« skrivet: juni 19, 2011, 20:46:17:17 »
Hej,

funderade/funderar på ett pooltak från Interpools i Åkersberga.

En kompis sa att dom konkar och jag googlade fram detta se:
http://www.allabolag.se/5567775621/verksamhet

Någon som vet om det stämmer??!!??

Mvh
Anders

Poolgiganten

Utloggad interpools

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2011, 07:50:36:36 »
Hej Anders!
Nej INTERPOOLS är inte i konkurs.
Du kan fortfarande besöka oss i vår butik som har öppet Hela sommaren.

Anders Hammersborg

Utloggad psau

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2011, 01:51:20:20 »
Det är bolaget Inter Spa & Pools Aktiebolag med org nummer 556777-5621 och vd Kristin Hammersborg som konkurs är inledd i. Eftersom orgnummer inte framgår på Interpools site så är det svårt att veta det är däremot samma adress på båda dessa bolag. Jag skulle iaf säkerställa att det inte var ovan orgnummer som stod för garantin alternativt säkra upp med garantiutfästelse från tillverkaren alternativt generalagent om sådan finns.
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Ann - a - li

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #3 skrivet: augusti 13, 2011, 18:45:52:52 »
Jo då. Det är Interpools alias "Inter Spa och pools AB" som är i konkurs. Fråga Anders Hammersborg vad de har för organisationsnummer så ska du se att de inte finns något för Interpools eftersom det inte finns något bolag registrerat med det namnet. 


Utloggad andreasi

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2011, 13:47:19:19 »
På rejta i svaret från företaget så kallar dom sig själva för "inter spa och pools AB". Så då är dom väl i konkurs då?

http://www.rejta.se/omdome/352407/Interpools

Utloggad jkrassman

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2011, 21:40:56:56 »
Jag ska inte spy galla på någon aktör men om man kikar lite på bolaget och dess olika sammansättningar så skulle inte jag handla en pryl. Jag kanske har fel med bolagsnamnen här - men Intelipool Sweden AB har kopplingar mot poolfixaren.....

Jocke
    

Utloggad interpools

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #6 skrivet: augusti 18, 2011, 21:29:22:22 »
För att kasta ljus över situationen och alla spekulationer här på forumet kommer här följande förklaring.
Inter spa och pools är helt riktigt i konkurs. Dock är orsaken till detta en kund som lämnade efter sig en skuld till bolaget på närmare en miljon kr.
Konkursen grundade sig  på påförda skatter, dessa har överklagats och hittills har beloppet skrivits ned avsevärt och ytterligare nedskrivningar skall komma då rättelserna granskats.
Med detta har även konkursbeslutet överklagats.
Det är spa delen som gick i konkurs och inget annat.


Interpools verkar och har fortsat förtroende av sina leverantörer.
Vi har så sent som förra veckan levererat 2 pooler och ytterligare 8 är beställda för leverans under hösten.

Utloggad interpools

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #7 skrivet: augusti 18, 2011, 22:22:18:18 »
Ytterligare förtydligande.
Interpools har inga som helst samman kopplingar till intelipool poolfixaren (nu mer dinpool.)
Interpools

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #8 skrivet: augusti 18, 2011, 22:39:53:53 »
Det som trots allt gör det lite otydligt är att det inte finns något registrerat företag som heter Interpools.
Kan du kasta lite ljus över detta?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad andnyg

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #9 skrivet: september 18, 2011, 20:56:57:57 »
Känns ju inte så jätte seriöst att ett företag inte uppger sitt orgnummer och inte kan ge klarhet i företaget och dess namn.

Är inne och följer tråden med kan inte ge seriösa svar.
 
Känns tyvärr en aning konstigt.

Utloggad cg_joh

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #10 skrivet: september 19, 2011, 14:17:58:58 »
Kan detta möjligen vara samma företag som ligger på ARN:s svarta lista. Där heter företaget "Inte Spa och Pools AB". Företaget är försatt i konkurs.

Utloggad Ann - a - li

SV: Interpools Åkersberga konkurs????
« Svar #11 skrivet: oktober 09, 2011, 00:29:31:31 »
Det finns inget registrerat bolag som heter Interpools. Anders Hammersborg kallar dock alla sina bolag för Interpools för då syns det ingenstans när bolagen bakom namnet går i konkurs. Vad han gör är att han startar nya bolag vartefter de konkar men kunderna märker inget eftersom man inte vet vilket företag som ligger bakom förrän fakturan kommer.   

Jag skulle aldrig köpa en pryl från detta bolag eftersom jag vet flera som har MYCKET dåliga erfarenheter av Anders Hammersborg och hans företagande. Han lovar stort men det är bara en massa snack. Han är just nu inne på sitt tredje pool-företag (minst). Denna gång heter företaget IPIS AB och även det bolaget har fått f-skatten indragen såg jag på allabolag.se Som sagt inte seriöst för fem öre. 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag