CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Soltäcke  (läst 976 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zäta

Soltäcke
« skrivet: juli 06, 2018, 09:50:21:21 »
Hej!
Jag klippte till vårt soltäcke igår och fick det att passa riktigt bra. Min fråga: klorpucksbehållaren, ska den ligga i under täcket när det är på? Och kan man köra pump/rening när täcket ligger på?

//Mattias

Poolgiganten

Utloggad butthead

SV: Soltäcke
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2018, 13:08:58:58 »
Jag brukar låta den ligga under täcket, men inte alldeles intill linern när pumpen är avstängd, eftersom kloret kan missfärga linern. (Jag har veckoklor och den löser sig bara långsamt).
5,5x3,7m oval ovanjordspool "Westminster". 1.2m baddjup. 9m2 solfångare med ventil från Aliexpress och egengjord styrning. Gullberg & Jansson 5 kW. Optima sandfilter med 0,33hk pump. Solfilm.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Soltäcke
« Svar #2 skrivet: juli 19, 2018, 15:00:36:36 »
Problemet blir ju att den ligger still på samma ställe, och är den då på motsatt sida av insug lr utblås så tas det ju inte så mycket som det kanske bör, jag har gjort en egen lösning för intex hängande skimmer så den kan vara igång och ikopplad även under bubbelplasten, nu vet jag ej om du har en sån lr riktig? har du riktig så lägg i skimmern :) Har du intex egna, utan speciallösning, så låt den ej vara ikopplad med bubbelplasten på, den sugs väl ner och tätar.
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag