VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Smart kleen robot  (läst 19085 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #10 skrivet: juni 24, 2013, 23:33:47:47 »
Fick rätt på den i kväll ! nu är botten kanon och den kan lätt gå under överdraget, helnöjd nu, så nedan håller jag ej med , jo det med väggarna där skall inte bli alger eller liknande för då har man fel värden i poolen så långt är jag med men att smuts på botten skulle bero på enbart dålig täckning hm ... jag har täcket av hela dagar när vi badar och att då undvika löv och att man själv drar med sig sand mm det är omöjligt, mitt täcke är i princip helt 100 % när det är på.
Massa jobb ?? jag satt den i vattnet o tryckte på knappen, drog upp den när jag var klar, jobb däremot det hade jag med den manuella som jag kopplade till sandfiltret , hålla på med slangen som skall vatten fyllas, kopplas tömmas etc, nu har jag fått tid över att dricka öl när roboten gör mitt jobb, värderar tid mer än pengar. tunga ?? då skall man vara väldigt klen om min robot skall få den benämningen  ;)
många nöjda här med
http://reviews.intheswim.com/3956/SKU19882/nitro-robotic-pool-cleaner-reviews/reviews.htm

ser ingen mening med en elektrisk poolrobot när det finns hydrauliska. Hört argumenten om att den elektriska borstar vägg samt botten etc. Dock är det så att om det nu behövs så har du fel balans i poolen och får läsa på mer om kemikalierna alt. för dålig pooltäckning. Var och tittade på elektriska, var bara en massa jobb med att lyfta i och ur denna tunga tingest. Så mitt råd skaffa en hydraulisk för 1500:- och köp lapin kulta för de pengar du sparat.

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Smart kleen robot
« Svar #11 skrivet: juni 25, 2013, 16:43:11:11 »
Vet inte om detta är en snikrobot, de jag kollar på folkpool vägde något förjävligt. Om du har problem med att koppla den till slangen så den fylls med vatten så har du en för usel pump, vattnet åker ju ur slangen när du lyfter upp den. Men grundproblemet är ju att något är fel om det krävs en poolrobot som borstar och dammsuger. Har nämnt det tidigare, jag är fullständig amatör men inte varit i närheten av slemmiga väggar, alger, smutsfläckar på botten, vitaktigt vatten etc. Jag antar att man måste sätta sig in mer i vattenkemin samt ha en vettig pooltäckning. Då slipper man nästan helt både elektrisk och hydraulisk rengöring.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #12 skrivet: juni 25, 2013, 18:19:54:54 »
Vet inte varför du kommenterar överhuvudtaget i tråden, vi har olika uppfattningar och du tillför inget till ursprungsfrågan dvs om just denna roboten och hur den fungerar, förstår helt och hållet att du inte gillar robot eller tycker att de behövs, var o en tycker o  gör som den vill , värsting roboten vägen ca 9 kg och man lyfter dem 50 cm från en vagn till vattenytan, om man tycker det är den styrketräning man behöver i veckan så tycker vi nog alla olika där med  ;D har haft pool i 10 år, haft grannar med pool, arbetskamrater etc har aldrig hört att ingen skulle behöva rengöra botten då o då, från sand,löv, etc men du har kanske en inomhuspool. sån skit får jag i poolen men inte alger och annat då detta sköts via kemikalier, dammsugning är en mekanisk filtrering samma som ett sandfilter, du har kanske inget sånt i heller eftersom du inte får någon smuts alls i poolen , vad gäller luften i slangen till breddavloppet så visst efter en stund har pumpen dragit ur all luft , men så skall du inte göra om du vill att pumpen skall hålla, då får du byta packningssats då o då för en pump skall inte gå torr och är inte avsedd att suga luft med, läs manualen . fast du har kanske en snikpump , så är det kanske inte så noga

Ser nu dina andra inlägg du också attackerar de som valt att ha pool utan överdrag i miljö med träd etc, och att du själv har pooltak... kanske lämpligt att du skriver detta även när du kommenterar onödigheten av robot o rengöring på botten , då pooltak väldigt mkt påverkar bottenrengöringsbehovet, baserat på hur man använder taket

Vet inte om detta är en snikrobot, de jag kollar på folkpool vägde något förjävligt. Om du har problem med att koppla den till slangen så den fylls med vatten så har du en för usel pump, vattnet åker ju ur slangen när du lyfter upp den. Men grundproblemet är ju att något är fel om det krävs en poolrobot som borstar och dammsuger. Har nämnt det tidigare, jag är fullständig amatör men inte varit i närheten av slemmiga väggar, alger, smutsfläckar på botten, vitaktigt vatten etc. Jag antar att man måste sätta sig in mer i vattenkemin samt ha en vettig pooltäckning. Då slipper man nästan helt både elektrisk och hydraulisk rengöring.
« Senast ändrad: juni 25, 2013, 18:27:59:59 av nyborjare »

Utloggad Kojak

SV: Smart kleen robot
« Svar #13 skrivet: juni 25, 2013, 19:29:47:47 »
Vad bra att du inser att du skall skaffa ett tak istället för en poolrobot, alltid bra med människor som kommer till insikt.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #14 skrivet: juni 25, 2013, 21:29:16:16 »
Då missförstår du min "insikt" då jag ALDRIG skulle skaffa ett pooltak, tycker det är oerhört fult, >ohno>  skulle aldrig heller skaffat ett växthus, vilket jag tycker det liknar, anser även att ett snyggt överdrag i ljusblå färg som vattnet är mkt snyggare än tak och skulle man inte tycka detta kan man i alla fall rulla bort det , ett tak ser man alltid, smaken är som baken, det är den insikten du o jag borde ta åt oss av istället för att förstöra tråden... och ja, jag är väl lika bra på det som du , men lämnar tråden nu.. lycka till med ditt växthus 8)


Vad bra att du inser att du skall skaffa ett tak istället för en poolrobot, alltid bra med människor som kommer till insikt.

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #15 skrivet: juni 25, 2013, 22:04:47:47 »
Grattis Nyborjare! O0 Kul att det funkar, och att du är nöjd.
I övrigt så håller jag med dig., Det finns alltid sådana som är ute för att provocera,  och talar mot bättre vetande. Det bästa är att tiga ihjäl dem. Hälsningar Jarlen

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #16 skrivet: juni 25, 2013, 22:14:34:34 »
Tack för dina råd o åsikter det har hjälpt mitt beslut inför köpet och det blev som sagt kanon,sen att någon inte låter mig få glädjas utan tvunget måste hävda att jag gjort ett felköp.... blir så trött, särskilt som om förutsättningarna är så olika som att jämföra med hur ofta man behöver tvätta bilen , om ena bilen står i garage o andra utomhus,men jag ser att han har liknande inlägg tidigare bla mot dig i ditt val av att vara utan överdrag, forumets fördelar försvinner om vi ska hålla på med pajkastning

Utloggad Erica

SV: Smart kleen robot
« Svar #17 skrivet: juni 25, 2013, 23:19:18:18 »
Självklart har vi olika förutsättningar, beroende av vad vi har för pool och hur vi använder den. Vi har inomhuspool, då känns en robot som overkill, det är så sällan man dammsuger ändå. För de som har utomhuspool så hänger ju mycket på vad som finns närmast poolen i fråga om träd och andra växter. Vissa får poolen full av skräp hela tiden, andra inte. Likaså beror det ju på vad för skräp det är. Under USA-tiden hade vi en pool med palmer intill. Det gav en del skräp, blad som lossnade m.m. Men samtidigt så är palmblad så stora att jag tvivlar på att någon normal robot skulle kunna uträtta någonting. Så allt beror ju på förutsättningarna. Handlar det i stället om tallbarr så kan den säkert göra livet mycket lättare för en poolägare.

Utloggad Kojak

SV: Smart kleen robot
« Svar #18 skrivet: juni 26, 2013, 06:13:37:37 »
Nu ska vi alla lugna sig, inget att gå igång bara för att jag benämnde den som snikrobot. Alla har som sagt olika förutsättningar. Men om ni inte kör med tak kör ni med pressenning på? De är väl olagligt att inte ha täckning?Eller har jag fel info även där?

Utloggad Cissi

SV: Smart kleen robot
« Svar #19 skrivet: juni 26, 2013, 06:32:54:54 »
Skulle heller aldrig skaffa pooltak, grymt fult.
Tack för tips om roboten, har kikat lite på den, känns smidig. Alltid bra att få "användarinfo"  O0.
Poolmans Palmyra 4.60 diam VP 5 kw Gullberg & Jansson, weddingcake trappa. Smart kleen poolrobot . Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7523.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan