CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jets i Neptunspa går sönder  (läst 4858 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rampante

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 25
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Båtliv och Poolliv - bättre blir det inte
    • Visa profil
Jets i Neptunspa går sönder
« skrivet: oktober 30, 2014, 11:16:25:25 »
Har ett 3 år gammalt Neptun Spa, där våra munstycken/jets hela tiden strular. Vi har fått nåt av dem utbytta av återförsäljaren, men nu börjar vi tröttna på den dåliga kvaliteten.

Våra stora roterande jets tappar sina kulor i kullagret, så vi får plocka upp massor med små genomskinliga plastkulor i hela spa't. 2 av 5 jets har gjort detta.

3 st av våra mellanstora riktningsbara jets har munstycket lossnat från själva hållaren, då hållarens knäppfästen verkar ha förmultnat eller förtvinat bort.

1) Vad är det för fel på det här spabadet? Det var en utställning hos åf som vi köpte det ifrån - har dom misskött det såpass att det fått högre förslitning i förtid, för visst ska det hålla längre än mindre än 3 år? (Se bifogade bilder)
2) Finns det andra typer av eller sorters munstycken och jets som vi kan byta till, som håller bättre, kanske av andra fabrikat?

3) Igårkväll när vi badade började dessutom pumpen när man körde högsta läget, och på båda sidorna, att pulsera, eller slå av kort för att starta igen. Kan det kommit in luft i systemet i samband med vattenbyte vi gjorde för ett tag sen, eller kan det vara nåt annat?

Poolgiganten

Utloggad Rampante

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 25
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Båtliv och Poolliv - bättre blir det inte
    • Visa profil
SV: Jets i Neptunspa går sönder
« Svar #1 skrivet: oktober 30, 2014, 11:17:04:04 »
Här kommer bilderna också

Utloggad Lgnilsson

SV: Jets i Neptunspa går sönder
« Svar #2 skrivet: mars 21, 2017, 18:41:20:20 »
Kan ingen svara på inlägget. Jag vet att det är gammalt men behöver veta.
Jag tycker detta var ett intressant ämne då vi står i köp läge på just ett Neptun kar, snälla svara ni som vet.
Vi skall i sånt fall köpa den största modellen och känner nu att jag tvekar.

Utloggad Gordon Liddy

  • I pool- och spabranchen
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Tyringe
  • Antal inlägg: 28
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
  • Pool jodå!
    • Visa profil
SV: Jets i Neptunspa går sönder
« Svar #3 skrivet: mars 22, 2017, 12:25:37:37 »
Vad jag tycker att man kan se på bilderna verkar inte plasten vara särskilt anfrätt. Vilket skulle tyda på att de inte misskött spabadet särskilt.
Vet inte vilka jets de har i Neptunbaden (svårt att se på bilderna) men är det så att ett flertal av jetsen gått i sönder verkar det ju inte vara någon toppkvalitet precis. Jetmunstyckena ska absolut hålla längre tid än 3 år. Hade det bara varit något enstaka hade man kanske kunna skylla på måndagsexemplar men så verkar ju inte vara fallet här.
Det verkar vara jets av Waterway-standard och i så fall finns det jets från andra tillverkare (t.ex. Waterway) man kan byta till.
Jag tycker du ska ta upp detta med de du funderar på att köpa spabad av. Visserligen är ju jetsen bara en del av badet men det är lite så att det är i detaljerna man ser helheten. När jag ändå är inne på det, rekommenderar jag att när du tittar på spabad inte bara tittar på utsidan. Be att få se hur det ser ut under skalet det säger ganska mycket om vilken kvalitet badet håller. Provsitt och passa på att känna efter ifall det känns stabilt och bra och inte svajar och ger efter i karet när du går i det.
Lycka till med ert spaköp! :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag