VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?  (läst 4781 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Egil

Hej!
Jag är som så många som söker sig hit, nybörjare.
Vi kommer att investera i ett utespa så fort vi hittar något vettigt.
Har scannat genom alla forum och nätsidor ang utespa, men det är inte lätt. Vi har en budget på Max 40000kr och jag är väl medveten om att man inte får ett Viskan Spa eller något från Folkpool för dessa pengar. Har väl därför hittat 2 alternativ i min prisklass som jag söker info angående från någon som förhoppningsvis äger något av dessa. De är som sagt "Bali" från uteplatsen.se och Plaza från Trademax.se båda kostar 40000kr. Jag har läst alla rekommendationer att man skall välja ett spa hos en säker återförsäljare osv osv, men det finns som sagt inte pengar till ett såpass dyrt.
Alternativet från Bauhaus, Rimini ser inte skönt ut att sitta i tycker jag. Har även försökt hitta något "större" märke på blocket men det är inte direkt en stor marknad där.

Poolgiganten

Qvarnis78

  • Gäst
Qvarnis78
SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2014, 13:46:20:20 »
Har ett plaza från Trademax, de är ett Denform spa, tillverkat i Danmark.

Utloggad Egil

SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #2 skrivet: maj 07, 2014, 18:30:36:36 »
Har ett plaza från Trademax, de är ett Denform spa, tillverkat i Danmark.

Är du nöjd? Bra/Dåligt?

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #3 skrivet: maj 07, 2014, 18:43:05:05 »
Vad jag vet så är alla de baden som du tittat på Kina spa , trademax, Bauhaus och Denform.

Såg just i nån annons att Folkpool släppt nåt billigt amerikanskt bad runt 40 000kr. 

Med den budget som du har så tror jag nog att de allra flesta baden i den prisklassen är Kinabad. 

Går du upp mot 50 000 istället så finns det ju en mängd span från kvalitetstillverkare som Hydropool, Artesian, Sundance , Coast med fler att välja från.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Egil

SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #4 skrivet: maj 07, 2014, 18:59:19:19 »
Vad jag vet så är alla de baden som du tittat på Kina spa , trademax, Bauhaus och Denform.

Såg just i nån annons att Folkpool släppt nåt billigt amerikanskt bad runt 40 000kr. 

Med den budget som du har så tror jag nog att de allra flesta baden i den prisklassen är Kinabad. 

Går du upp mot 50 000 istället så finns det ju en mängd span från kvalitetstillverkare som Hydropool, Artesian, Sundance , Coast med fler att välja från.

Hej och tack för ditt svar.
Har du någon länk till folkpools spa för 40k? Hittar ingen info om det på hemsidan.
Jag är nog kanske beredd att hålla med dig där.
Kollade på ett 6 år gammalt spa från Folkpool, men det kändes verkligen gamla. Speciellt att jetmunstycken är av plast/gummi och inga rostfria.

Utloggad Egil

SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #5 skrivet: maj 07, 2014, 19:03:53:53 »
För att svara mig själv så hittade jag folkpools budget. North Star för 34900kr. Men det ser verkligen budget ut

Qvarnis78

  • Gäst
Qvarnis78
SV: Utespa Bali från Uteplatsen.se eller Plaza Spa från Trademax?
« Svar #6 skrivet: maj 08, 2014, 12:38:00:00 »
Är du nöjd? Bra/Dåligt?

Jag är nöjd, badar minst fyra gånger i veckan. sitter balboa styrsystem i de.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag