VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool utan klor  (läst 15221 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad valeraxоma1

Pool utan klor
« skrivet: april 18, 2013, 22:41:07:07 »
Hej alla!
Jag vill dela nyheter radosnym jag har en pool utan klor. Jag byggde den 4 månader sedan. Länge sökt efter ett sätt att desinficera och äntligen hittat det! Koppar och joner silver. I Sverige hade jag svårt att hitta ett företag som jag kunde bygga en swimmingpool! Jag är allergisk mot klor, och jag ville simma i rent vatten utan kemikalier. O0
« Senast ändrad: april 18, 2013, 23:07:23:23 av valeraxоma1 »

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Pool utan klor
« Svar #1 skrivet: april 18, 2013, 23:34:21:21 »
Tekniken är inte ny, men ganska ovanlig. Den har nog sina begränsningar, i vart fall efter vad jag förstått. Vi har en bekant (ej i Sverige) som har just en sådan pool sedan cirka 5-6 år tillbaka. Poolen fungerar ok, men det tycks finnas ett pris man får betala för att få det klorfritt, utöver utrustning och elektroder som skall bytas med vissa intervaller: desinfektionen är inte lika "hård" som med klor och man får vara extremt försiktig med sitt vatten. Enligt den poolägaren så är det ett absolut krav att alla duschar ordentligt före bad, att alla använder korrekta badkläder, att man inte får i jord eller annat skräp från trädgården o.s.v. Vi å andra sidan kör vår pool med klor, men kan tillåta lekande barn, leksaker, barnkalas, lite poolpartyn och liknande utan att strikt hålla på en massa sådana regler.

Utloggad pennan

SV: Pool utan klor
« Svar #2 skrivet: april 19, 2013, 06:53:35:35 »
Hej!

Tekniken är ganska ovanlig, ja, men vi svenskar är ju misstänksamma mot allt nytt. Inne på fjärde året med jonisering (Bioniser) och det har fungerat klockrent (utan att duscha innan och även med icke-badkläder!). Hade Baquacil innan då klor inte var något alternativ. Har dock läst om en del som använt andra joniserings-system och haft problem. Kan inte vara jobbigare att byta anoder vart fjärde år än att hälla i klor varje vecka. Kort och gott: känner inte igen något av vad Erica skriver så njut av din klorfria pool!

Vad är det för system du använder?

Mvh Magnus
Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #3 skrivet: april 19, 2013, 08:00:47:47 »
Hej!

Tekniken är ganska ovanlig, ja, men vi svenskar är ju misstänksamma mot allt nytt. Inne på fjärde året med jonisering (Bioniser) och det har fungerat klockrent (utan att duscha innan och även med icke-badkläder!). Hade Baquacil innan då klor inte var något alternativ. Har dock läst om en del som använt andra joniserings-system och haft problem. Kan inte vara jobbigare att byta anoder vart fjärde år än att hälla i klor varje vecka. Kort och gott: känner inte igen något av vad Erica skriver så njut av din klorfria pool!

Vad är det för system du använder?

Mvh Magnus

Hej!
Första gången jag såg detta system vid en utställning i Lyon (Frankrike)
Ett system som är på min långt bättre än (Bioniser)!
   Jag köpte ett nytt system är inte känd i Sverige(silvertronix). Hon har en hel del fördelar och du inte lägga klorkemi! Jag vet att detta system produceras i Ryssland och är idag saknar motstycke i kvalitet och förvaltning i Europa.  Bioniser en primitiv anordning med ett minimum av teknik!

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #4 skrivet: april 19, 2013, 08:23:29:29 »
Tekniken är inte ny, men ganska ovanlig. Den har nog sina begränsningar, i vart fall efter vad jag förstått. Vi har en bekant (ej i Sverige) som har just en sådan pool sedan cirka 5-6 år tillbaka. Poolen fungerar ok, men det tycks finnas ett pris man får betala för att få det klorfritt, utöver utrustning och elektroder som skall bytas med vissa intervaller: desinfektionen är inte lika "hård" som med klor och man får vara extremt försiktig med sitt vatten. Enligt den poolägaren så är det ett absolut krav att alla duschar ordentligt före bad, att alla använder korrekta badkläder, att man inte får i jord eller annat skräp från trädgården o.s.v. Vi å andra sidan kör vår pool med klor, men kan tillåta lekande barn, leksaker, barnkalas, lite poolpartyn och liknande utan att strikt hålla på en massa sådana regler.

Hej!
Tekniken är enkel!
I Europa har använd lite för den här metoden!
Alla är vana att använda klor och inte vill använda andra metoder för desinfektion.
Livslängden på systemet om bada varje dag i minst 3-4 år! Systemet är lätt att installera. Monterad i ett rör.
Alla berättelser som behöver övervaka vattnet =)! Detta är nonsens.
  Miljontals joner i vatten vid en bakteriecell.
 Förfarandet för desinfektion av joner av koppar och silver är den mest effektiva jämfört med klor!
Du kan stänga av desinfektion för 2 månader och låt vila. Vattnet i poolen kommer att vara av dricksvattenkvalitet.
Vid behandling med klor som inte händer!
 Om det inte finns någon dos av klor pool som förvandlas till ett träsk.
Har din vän som primitiva systemet.
 Hon är oförmögen att klara av desinfektion.

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #5 skrivet: april 19, 2013, 08:31:16:16 »
Här är en bild på mitt system!

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #6 skrivet: april 19, 2013, 08:32:44:44 »
Fler bilder på mitt system!

Utloggad pennan

SV: Pool utan klor
« Svar #7 skrivet: april 19, 2013, 08:39:55:55 »
Hej!
Första gången jag såg detta system vid en utställning i Lyon (Frankrike)
Ett system som är på min långt bättre än (Bioniser)!
   Jag köpte ett nytt system är inte känd i Sverige(silvertronix). Hon har en hel del fördelar och du inte lägga klorkemi! Jag vet att detta system produceras i Ryssland och är idag saknar motstycke i kvalitet och förvaltning i Europa.  Bioniser en primitiv anordning med ett minimum av teknik!

Låter som du inte har en aning om vad Bioniser är! Det har utvecklats i Australien under 10 års tid och där finns en del pooler.
Vet inte om Ryssland är ett land med stor poolkunskap, men design är i alla fall inte deras grej av bilderna att döma.
Kan det vara så att du försöker sälja detta system i Sverige?
Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #8 skrivet: april 19, 2013, 08:44:44:44 »
Det finns bilder från showen =)
« Senast ändrad: april 19, 2013, 09:10:05:05 av valeraxоma1 »

Utloggad valeraxоma1

SV: Pool utan klor
« Svar #9 skrivet: april 19, 2013, 08:57:44:44 »
Låter som du inte har en aning om vad Bioniser är! Det har utvecklats i Australien under 10 års tid och där finns en del pooler.
Vet inte om Ryssland är ett land med stor poolkunskap, men design är i alla fall inte deras grej av bilderna att döma.
Kan det vara så att du försöker sälja detta system i Sverige?

Jag kommer inte att argumentera!
Låt utmärkt system för dig =)! (BIONiZER)
Jag letade efter vilken typ av system för att installera.
 Undersökt marknaden och alla parametrarna i (bionazer) är inte ens 20% av vad som står på silvertronix!
 Företaget tillverkar i Ryssland (silvertronix).
 Med denna metod sedan 2004 och är utvecklare av själva systemet!
De bygger bara pooler utan klor!
Och ställa upp sina system för simbassänger.
Detta system är vid poolen (1100 m3, 800 m3, och så vidare) är större än 400 pooler utan klor fungerar med hjälp av ett system med Ryssland! Jag vill skicka dig skillnaden Silvertronix från Bioniser. Och du kommer att se skillnaden!
Jag är inte en säljare jag inte har något att sälja  ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan