VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?  (läst 4750 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad storbadarn

Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« skrivet: april 11, 2011, 16:54:01:01 »
Om man har pool kan man bada ofta, har man en inomhuspool med lite hyvsad värme - skulle man kunna börja dagen med ett morgondopp och sen duscha efteråt.

Är poolen lite halvkall så kanske det bara är större chans att vakna till ordentligt på morgon.

På kvällen kanske det däremot är skönt med ett varmt bad innan man går och lägger sig.

Hur ofta badar ni? Morgondopp och sådant, är det snarare helgdagar man unnar sig något sådant?
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Poolgiganten

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #1 skrivet: april 11, 2011, 18:58:07:07 »
Om man har pool kan man bada ofta, har man en inomhuspool med lite hyvsad värme - skulle man kunna börja dagen med ett morgondopp och sen duscha efteråt.

Är poolen lite halvkall så kanske det bara är större chans att vakna till ordentligt på morgon.

På kvällen kanske det däremot är skönt med ett varmt bad innan man går och lägger sig.

Hur ofta badar ni? Morgondopp och sådant, är det snarare helgdagar man unnar sig något sådant?
Badar så ofta som man hinner - morgondopp från säsongstart i April till slutet av Oktober, finns inget bättre än när värmen från poolen stiger upp och möter dagens gryning i en dimma över nejden när pooltäckningen rullas upp - därefter en varm dusch i det fria sidan om poolen, kan det bli bättre? O0
Lika gött på vilken tid av dygnet och vardag som helg - därefter är man som en ny människa och redo för "alla dagens dont" - rekommenderas! <sol>

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad storbadarn

SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #2 skrivet: april 11, 2011, 19:56:23:23 »
Jag önskade jag hade så också, nu är jag väl lite mer inne på inomhuspool - på tal om inne....

Vet inte varför men då har man ju badsäsong året runt så att säga, har en tråd där jag tipsar om några hus med pool,
det var väl i princip de mest intressanta poolerna jag hittade för tillfället.

Perfekta inomhuspoolen vore ju med glasskjutdörrar på 3 sidor mot gräsmattan och en sida mot huset.
Då kan man öppna upp då vädret tillåter och då det är kallt ute då badar man inne och har det varmt och skönt ändå.

Där skulle det då kännas bra att krypa ner i badet när som helst på dan, ett kalldopp tidigt på
morgon eller kanske ett lagomt varmt dopp på kvällen.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #3 skrivet: april 11, 2011, 22:27:48:48 »
.......Perfekta inomhuspoolen vore ju med glasskjutdörrar på 3 sidor mot gräsmattan och en sida mot huset.
Då kan man öppna upp då vädret tillåter och då det är kallt ute då badar man inne och har det varmt och skönt ändå.
......
En som löst det på ett förträffligt sätt och som kan vara ett uppslag kanske om du inte sett det? O0
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2074.msg16279#msg16279
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2074.msg16281#msg16281

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad storbadarn

SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #4 skrivet: april 11, 2011, 22:58:16:16 »
Vorem nått om man kanske bodde lite söder om Norrland, d.v.s. Skåne kanske.  O0

Här i norr kan vi ha sisådär -25 på julafton och nyår, d.v.s. den värsta köldknäppen,
då vill man kanske ha riktigt tak iallafall och sen några glaspartier runt om - om man nu vill utnyttja poolen......

Men fina bilder var det.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #5 skrivet: april 12, 2011, 00:34:59:59 »
Vi har inomhuspool och kan använda den hela året, men visst blir det lite mindre användning mitt i smällkalla vinterperioder. Vi använder vår pool ganska mycket. Med fem barn så finns det ju bra underlag.. :) . Men morgondopp hinner vi sällan med, allra minst på vardagar när alla skall iväg till skola o.s.v. Men kvällsbad blir det desto oftare. Man sover jättebra efter någon timmas bad och simmotion i poolen !

Utloggad storbadarn

SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #6 skrivet: april 12, 2011, 00:49:39:39 »
Det vore kul att få se er pool och hur ni har det runt poolen.
Jag hittade många inbjudande poolmiljöer på hemnet då jag kollade hus med pool.

Jag bor väl iförsig så jag kunde göra en spiraltrapp ner till källaren och där anlägga en relaxavdeling faktiskt.

Privat hyresrätt, liten lägenhet i en gammal villa, men hyran lär ju bli därefter också.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Lars T

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Portugal
  • Antal inlägg: 56
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Numera en liten rund ovanjordspool.
    • Visa profil
    • Miranda do Corvo
SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #7 skrivet: april 13, 2011, 10:14:18:18 »
Hej poolare.
Vår inomhuspool (7*4 m) fanns redan i huset när vi köpte det för ett par år sedan.
Det har blivit mycket uppskattat, särskilt av hustrun, som tar en simtur på 300 m varje morgon.
Själv är jag inte så begiven utan det blir bara ett dopp varje helg.
Vi har 30 gr varmt i den så det avskräcker inte.
Mvh/Lars

Utloggad storbadarn

SV: Hur ofta använder ni poolen - morgondopp?
« Svar #8 skrivet: april 13, 2011, 13:13:30:30 »
Låter härligt med några längder där på morgonkvisten, hoppas ni har jetstrålar.....
Om inte annat är frugan duktig på bassängvändningar.  :)
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag