CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!  (läst 10504 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kvällsdopp

Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« skrivet: september 15, 2010, 13:24:10:10 »
Fick plötsligt en ingivelse att skaffa ett ute Spa när tankarna på ny båt sprack och den gamla är såld.
Snabb i handlingen som man är har jag besökt den lokala Folkpool återförsäljaren och insett att det är höst REA.
Åtminstone på det som fanns i lager visade det sig...

Vi vill absolut ha ett runt Spa och hade kollat in Nordic Hot Tubs då vi inte är så sugna på massa bling-bling
och Pop-Up högtalare osv. Ett relativt enkelt och rent Spa alltså. Crwon XL verkade passa oss i storlek.

Nu var det ju kampanj på Warrior XL för 63.000 och mot Crown XL för 77.600 som får beställas från
fabrik. Men han kunde också sälja ett Dimeniosn-One Spa ARENA för 92.000.

Nu behöver jag beslutshjälp! Vad får jag för 30.000 mer om jag går för ARENA? <help>


Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #1 skrivet: september 15, 2010, 13:33:43:43 »
Generellt så tror jag de flesta bedömmer D1 som det bättre spat med något högre kvalitet på pumpar, elektronik, osv. Möjligen gäller detta även isolering. Personligen så har jag ingen erfarenhet av varken D1 eller Nordic HT. Båda är nog bra produkter och jag skulle låta känslan avgöra. Köp det som känns bäst, det brukar bli rätt. Skulle inte tro att det går att objektivt utvärdera och motivera en merkostnad så länge man håller sig till etablerade märken som du ju gör.

Lite nyfiken bara varför ni absolut skall ha ett runt spa? Fyrkantiga är absolut vanligast åtminstone privat och jag skulle tro att andrahandsvärdet också blir högre + att det finns mer att välja på (fast just det kanske inte är ditt problem....).

Slutligen, helt rätt att köpa spa nu. Du har definitivt den bästa säsongen framför dig och du kommer garanterat inte att ångra att du skaffar spa !!!

/Z

Utloggad Kvällsdopp

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #2 skrivet: september 15, 2010, 15:43:17:17 »
 O0Tack Ziggy,

Anledningen att vi vill ha ett runt är rent estetiskt. Det blir en fin kontrast till det relativt kantiga trä-decket vi har. Dessutom kommer det här
att bli ett hörn och då blir ett runt en fin klick.

Jag ska ta mig bort och titta på ett D1 ARENA för att få en känsla.


Utloggad Nilking

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #3 skrivet: september 16, 2010, 10:47:56:56 »
D1 är helt klart ett "High end" bad.
Skrivs mycket positivt om dem på amerikanska forum. Jag hade gått D1  O0

Utloggad thetitan

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #4 skrivet: september 16, 2010, 21:23:39:39 »
Jag köpte just ett Nordic impulse DP från folkpool och är jättenöjd.
Som sagts tidigare så är D1 ett lyxigare märke än Nordic. Jag skulle säga att du får det du betalar för.
Vem kan avgöra om vilken som är bäst volvo eller BMW, båda jättebra bilar men den ena lite lyxigare och dyrare.
Bara att gå på känsla för båda är bra spa och du kommer bli nöjd oavsett val.
Lycka till!

Utloggad 40grader4life

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #5 skrivet: september 17, 2010, 23:44:30:30 »
jag hade ett murano(aladdin) det runda ifrån artesian innan o jag var supernöjd med det. enda nackdelen med runda bad är att det blir lite trängre vid fötterna o att det är lätt o slå bort flaskor o dylikt ifrån kanterna.

Utloggad magpk

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #6 skrivet: september 18, 2010, 16:34:22:22 »
Var inne hos folkpool idag och torrbadade lite. De Runda karen i jämförele med fyrkantig är att sitt komforten känns inte bra. Jag var inne på ett runt från början men inser nu att jag vill ha ett fykantigt, mkt skönare säten. Men det är ju en jungel. Vita Intrigue kändes onekligen väldigt komfortabelt.

Utloggad jonash

SV: Arena eller Warrior XL? Hjälp en nybörjare!
« Svar #7 skrivet: september 23, 2010, 15:10:34:34 »
Kompisen har en STOR spa, 2 ligg o 6 sittplatser, efter att ha badat i 3-4 timmar i sträck, så anser jag att en 4-kantig med minst 1 liggplats är vad som gäller.
Sitt på en plaststol i 1 timme, sedan vill du upp  :( men sen kan du byta plats o glida över till liggplatsen lite då o då så.... O0 O0
Jag kommer att köpa en 1-ligg samt 4 sitt platsers.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag