CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Solvärme  (läst 1525 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredde78

Solvärme
« skrivet: juni 28, 2015, 20:14:54:54 »
Hej. Har en (kanske dum)fråga. Har köpt en intexpool på 457*107cm. Med en filter pump som ska pumpa 3784l/h. Har även köpt två solmattor från intex. Ska ev. Köpa två mattor av en vän från texsun på 2580*580mm. Om min pump ej klarar av att driva igenom dessa två oxå kan jag då sätta en extra filter pump antingen i mellan de två olika sorters mattorna eller efter alla fyra? Har en gammal ännu mindre pump som ligger o skräpar nämligen. Den kör väl typ 2000l/h. Är helt grön på detta. Tacksamm för svar.

Poolgiganten

Utloggad gurkburk

SV: Solvärme
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2015, 22:23:23:23 »
Väldigt lik min setup, med den markanta skillnaden att jag har motsatt problem (Har pump med 10kl/h vilket spränger intexmattorna)
Intexmattorna tror jag inte blir några problem med två mattor och texsun har ju en bypass så där borde det inte heller vara några problem. Men två pumpar i serie med olika flöden låter inte helt rätt?
Dimension One Nautilus
Intex 457x122 (16 kubiks rörpool)

Utloggad Fredde78

SV: Solvärme
« Svar #2 skrivet: juli 01, 2015, 08:56:56:56 »
Det funkar ganska bra tycker jag då jag satte den lilla pumpen sist efter alla fyra mattorna. Lite svårt att få ut all luft bra

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag