CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kan man skippa plåtsargen på en ovanmarkspool i plåt? Bygga över trall.  (läst 3782 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DanPehrs

Hej

Jag vill bygga min trall in över poolen. Hur gör jag för att komma över denna sarg och sedan få en trall bräda ner mot poolen så att säga? Kan man strunta i den toppsargen och lägga regelverket så nära poolen runt om så skulle det bli enklare? Någon som gjort något liknande?

Med vänlig hälsning,
Danne

Poolgiganten

Utloggad Coolg8

Ta och sök hur folk gjort med sina altaner, har dock bara sett en vad jag vet som gjort något liknande. var en storpool eller primastar.

så här verkar de flesta göra:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.230

Utloggad Evelinahumlan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Sola och bada är livet på en pinnes
    • Visa profil
Hej! Vi har en swim and fun pool i plåt och hade samma fundering. Då vi inte hittade någon pålitlig info om det gick att skippa sargen valde vi att bygga över den. Många har byggt så att den vita sargen ligger ovanför trallen men personligen tycker jag att det inte är jättesnyggt (men förmodligen lättare att bygga). För att det ska bli snyggt på innersidan, alltså in mot poolen så ska en "sarg" byggas i sommar. Detta endast med en två bräder som bildar ett L typ. Det ska vi har på alla åtta kanterna. Hoppas du förstår vad jag menar, väldigt svårt att förklara ;-)
Poolbygget vår/sommar 2015.

Utloggad Evelinahumlan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Sola och bada är livet på en pinnes
    • Visa profil
Tog en snabb bild för att visa hur det i dagsläget ser ut, dock halvfull pool och lite mörk bild pga skugga på den sidan av poolen.
Poolbygget vår/sommar 2015.

Utloggad x man

Oval Palmyra 3.70 x 7.50 x 1.35 med G&J GJPASRW-20 värmepump. Uppbyggd sommar 2009. Trädäcksbygge med allt vad det innebär färdigt höst 2010.

Utloggad DanPehrs

Hej

Jag förstår hur du menar. Jag kommer göra likadant. Blir det mycket svikt på överhänget som går ut över poolsargen?

Hej! Vi har en swim and fun pool i plåt och hade samma fundering. Då vi inte hittade någon pålitlig info om det gick att skippa sargen valde vi att bygga över den. Många har byggt så att den vita sargen ligger ovanför trallen men personligen tycker jag att det inte är jättesnyggt (men förmodligen lättare att bygga). För att det ska bli snyggt på innersidan, alltså in mot poolen så ska en "sarg" byggas i sommar. Detta endast med en två bräder som bildar ett L typ. Det ska vi har på alla åtta kanterna. Hoppas du förstår vad jag menar, väldigt svårt att förklara ;-)

Utloggad Evelinahumlan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Sola och bada är livet på en pinnes
    • Visa profil
Nja det skulle jag nog inte påstå. Vi har iof lagt flera små brädor mellan plåtsarg och trall. På så sätt blir det stabilt så testa det :-)
Poolbygget vår/sommar 2015.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag