VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markberedning  (läst 2454 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Annjon

Markberedning
« skrivet: november 11, 2023, 05:59:00:00 »
Har en ovanmarkpool 549x22. Har sand under nu och det funkar inte. Benen sjunker ner så polen står ojämt. Har läst att det ska vara bra med stenmjöl?. Sen undrar jag hur långt utanför benen man ska ha stenmjölet eller annat material. Gick över till saltvattensystem i somras och det ångrar jag inte.

Poolgiganten

Utloggad kwhalp

SV: Markberedning
« Svar #1 skrivet: november 11, 2023, 08:42:00:00 »
Har en ovanmarkpool 549x22. Har sand under nu och det funkar inte. Benen sjunker ner så polen står ojämt. Har läst att det ska vara bra med stenmjöl?. Sen undrar jag hur långt utanför benen man ska ha stenmjölet eller annat material. Gick över till saltvattensystem i somras och det ångrar jag inte.

Hej!

Det finns lite olika varianter.

Vissa kör med marsten/markplattor under benen, MEN AKTA LINERN! Skydda linern från stenkanten med en gummiduk eller liknande.

Själv kör jag med stenmjöl, presenning, skumfoam, och biltemas jackpads under stolparna, dom är bäriga, men skadar inte linern så lätt!
Men jag har en cirkulär pool, du verkar ha en rektangulär som du skrivit fel på, eller en cirkulär som du skrivit fel på? (549 x 122)cm?

Det är även ett stort problem med att svalpvattnet som skvalpar ut när barnen leker, orsakar erosion i sanden/stenmjöl under poolen, det måste man förhindra med någon typ av duk/presenning/foam.

Det är lite "åhitte"/kul, men jag ska precis spela in en youtubefilm om hur man pallar upp en ovanmarkspool som börjat luta lite, men det går inte rädda en pool som har markant fel underarbete, den kommer kollapsa förr, eller senare, med eventuella husvattenskador som följd!  :o
« Senast ändrad: november 11, 2023, 15:41:55:55 av kwhalp »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag