CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Inställning av pumptid för dosering av klor och ph?  (läst 660 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad salle40

Inställning av pumptid för dosering av klor och ph?
« skrivet: juni 26, 2019, 20:41:53:53 »
Har fått tag på en bra begagnad automatisk dosering (Eurodos compact) för klor och syra till poolen och tänkte nu i helgen montera upp den.
när jag läser manualen så är den fabriksinställd att mata både klor och syra i 10 sekunder och sedan villa i 10 sekunder till den inställda värde är uppnått.
det jag undrar är att villa i 10 sekunder är kanska lite och hinner elektroderna känna av kemikalier som har pumpats 10 sekunder innan?
det jag funderar är att vattnet från poolen rinner igenom en liten behållare där sensorer för ph och klor sitter.
kemikalier pumpas i samma behållare och då måste värdena ändras drastisk när pumparna pumpar? eller tänker jag rätt?
https://www.megagroupexport.com/Perfion/File.aspx?id=914b7adc-5920-4810-868a-c27bf17f6aee

« Senast ändrad: juni 26, 2019, 21:16:52:52 av salle40 »

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag