Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Sikagard Poolcoat  (läst 1446 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Sikagard Poolcoat
« skrivet: april 25, 2019, 10:03:58:58 »
Hej på er alla, nån som testat att måla sin pool med Sikagard Poolcoat eller annan polerytanfärg istället för epoxifärg?
« Senast ändrad: april 25, 2019, 12:40:50:50 av Viper »

Poolgiganten

Utloggad realdexter

SV: Sikagard Poolcoat
« Svar #1 skrivet: april 25, 2019, 17:07:35:35 »
Intressant, vi ska också måla om. Det gäller en glasfiberpool och vi kommer att använda penguards primer och färg.

Utloggad Erica

SV: Sikagard Poolcoat
« Svar #2 skrivet: april 25, 2019, 22:33:01:01 »
Vi målade vår pool med två lager epoxiprimer, två lager epoxi täckfärg och sedan ytterst ett lager polyuretanfärg för att dels kunna välja valfri kulör, dels få en lite glattare yta som inte kritade. Samtliga färger var av Hempels fabrikat (egentligen industrifärger). Det höll ganska bra men börjar nu närma sig att det är dags för ommålning inom något år.

Tyvärr hade vi inte proffsiga färgsprutor av högtrycksmodell utan vanliga luftdrivna, vilket nog gjorde att färgen blev lite tunn och lite ojämn i tjockleken - annars hade det säkert hållit många år till.

Utloggad Viper

SV: Sikagard Poolcoat
« Svar #3 skrivet: april 29, 2019, 11:19:39:39 »
Jag skulle så vilja testa Sikas färg eftersom jag målat poolen 2 gånger förut med epoxyfärg som blir ful efter några år. Men detta svar fick jag nu av Sika:

Gammal epoxifärg är inte bra under Sikagard-Poolcoat.
Om man har bara vattentätbetong, då är det bra. Det här är inte vattentät produkt, så därför vattentättning måste vara i ordning.


Jag skulle ändå villa testa Sikas färg.

Finns det någon på detta forum som kan allt om poolfärger?

Utloggad Viper

SV: Sikagard Poolcoat
« Svar #4 skrivet: april 29, 2019, 11:35:07:07 »
Men då borde det ju gå bra att ha polerytanfärg på expoxi eftersom ni Erika har gjort så? Inte råkar du ha nån bild efter ni hade målat poolen?

Utloggad Viper

SV: Sikagard Poolcoat
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2019, 13:55:12:12 »
Ingen som är kung på färger för pooler?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan