VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Uppsamlingskar för utedusch  (läst 2086 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad realpapla

Uppsamlingskar för utedusch
« skrivet: maj 22, 2020, 10:32:07:07 »
Bygger just nu ett altandäck med trall. Håller på med stommen och har hittat en utedusch som jag vill ha men söker nu efter ett uppsamlingskar med avlopp som jag sätter under trallen för att kunna leda bort vattnet en bit. Hittar inget vettigt på webben så jag undrar om någon har tips? Om inte så tänkte jag kanske på något sätt använda delar från en duschkabin men känns som mycket extrajobb om det nu finns något lämpligar.

Poolgiganten

Utloggad Jgr001

SV: Uppsamlingskar för utedusch
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2020, 18:22:25:25 »
Om du bara skall få bort vattnet en bit, så går det kanske med plåt/skiva/plexi med lutning på som vattnet rinner bort längs med.
Pool JF-Fritid 9,1x4,5x1,32
Pooltrappa JF-Fritid
Värmepump Fairland Al17 inverter.
Zabra pooltak 9,5x5 med motor.

Utloggad realpapla

SV: Uppsamlingskar för utedusch
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2020, 08:31:35:35 »
Hej
Tack men vattnet skall bort ca 5m så ett uppsamlingskar med någon sorts rörkoppling vore bäst tror jag men iden kanske kan kombineras med någon sorts avloppsbrunn i ena änden av plåten om man bockar till den på bra sätt.

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Uppsamlingskar för utedusch
« Svar #3 skrivet: maj 25, 2020, 09:31:44:44 »
Karet från en gammal duschkabin funkar bra har det själv

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Uppsamlingskar för utedusch
« Svar #4 skrivet: maj 25, 2020, 13:38:31:31 »
Friforma med lite betong... Billigt och kul... Med fast blandad betong som börjat härda kan man karva ur formen. Sen kan man slipa och polera med en sliprondell... Gjut in en simpel plastbrunn i botten... Lägg trall över att stå på...
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan