VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Missljud från elskåpet när jag slår på värmaren  (läst 12471 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Missljud från elskåpet när jag slår på värmaren
« Svar #10 skrivet: juli 20, 2011, 20:33:21:21 »
Ja, det är en kontaktor. Inte helt lätt att plocka isär, men du kan ju försöka. Den till vänster är också en kontaktor, men den antar jag går till pumpen då det sitter ett motorskydd under.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Poolgiganten

Utloggad cjf

SV: Missljud från elskåpet när jag slår på värmaren
« Svar #11 skrivet: juli 20, 2011, 20:40:40:40 »
Tack! Då är det är värt ett försök! (och ja, den vänstra är till pumpen)

Utloggad Erica

SV: Missljud från elskåpet när jag slår på värmaren
« Svar #12 skrivet: juli 21, 2011, 00:04:18:18 »
Det räcker med något riktigt litet hinder, kommer den inte till sitt slutläge så att de två delarna får full kontakt så brummar det, ofta rejält. Om du har tillgång tilll tryckluft kan du pröva att blåsa ren den innan du plockar isär den. Det kan räcka om du har tur. Har man tur kan skräpet även ramla ur bara av att den slås till och från ett antal gånger, fast det kan då krävas rätt många gånger. Slår man till och från strömmen till den manuellt kan man ju köra snabba ryck.

Utloggad cjf

SV: Missljud från elskåpet när jag slår på värmaren
« Svar #13 skrivet: juli 23, 2011, 09:47:57:57 »
Lite tryckluft på burk från Clas Ohlson och en större mängd till- och frånslag löste problemet. Stort tack för all hjälp, besparade mig mycket tid och möda (och pengar)!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag