Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spricka i värmepumpens flödesgivare  (läst 1860 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kranialgruff

Spricka i värmepumpens flödesgivare
« skrivet: juni 30, 2011, 23:31:17:17 »
Upptäckte i dag att värmepumpen (Invest) läcker, och förmodligen kan ha gjort det i några veckor. Inte bra. Det visade sig vara vad jag tror är en flödesgivare vid inloppet, innan kompressorn, i svart plast som spruckit. En mycket diskret spricka som egentligen bara syns när den är torr och man slår på systemet.

Det verkar vara svårt att få tag på lovande återförsäljare för Invest i Stockholmstrakten. Den som ligger någorlunda nära finns inte på Eniro och har privatadress. Någon som har någon bra idé på var man skaffar reservdelar till poolvärmepumpar?

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Spricka i värmepumpens flödesgivare
« Svar #1 skrivet: juli 01, 2011, 07:00:30:30 »
Längst ner till vänster på det här forumet brukar det dyka upp en reklambanner för http://www.varmepumpsforum.com/. Där kanske du kan få svar på den frågan.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Kranialgruff

SV: Spricka i värmepumpens flödesgivare
« Svar #2 skrivet: juli 01, 2011, 19:14:31:31 »
Tack för svaret, men jag mailade runt till lite återförsäljare från listan på investliving.com i dag och fick ett svar från en som hade i lager. Efter lite tid bakom ratten har jag nu en ny.

Och delen heter "flödesvakt".

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag