VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Min kära gamla El Nino booster hjälppump har packat ihop. Hjälp (med en ny)  (läst 1134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Taylor

Som rubriken säger så har boosterpumpen som jag använder för att pumpa upp vatten till solfångarna på förrådstaket lagt av. Den läcker som ett såll och jag har försökt laga den, men förgäves.

Jag köpte en vanlig Bestway poolpump i reserv för några år sen och när jag skulle koppla in den idag så orkade den inte trycka upp vattnet (från bypass-ventilen) till taket.

Den funkar men det gurglar bara i den och trycker fram lite vatten.

Visserligen är det bara en trädgårdsslang från den lilla bypass-ventilen till pumpen så det kanske är för dåligt "tillflöde" till pumpen.

Med el Nino-pumpen funkade det utmärkt med den anslutning jag hade tidigare med trädgårdsslang från bypass-ventilen.

El nino-pumpen är på 55W och Q=400-2800 l/h och 3.0 meter.

Är det någon här som det vart jag kan få tag i nån liknande.

Jag har varit och pratat med de på Folkpool idag och det här är för klena grejer enligt de. Så där fick jag inte tag i nåt.

Så här ser den gamla ut.


Poolgiganten

Utloggad sandos

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Västerås
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Intex 457x122 med 9kvm solvärmare
    • Visa profil
Har inget svar på frågan men är intresserad av dylik pump då jag vill ha upp två 4,5kvm mattor på något tak, jag får nog snart inte nyttja gräsmattan längre...

Kopplades denna hjälppump helt enkelt i "serie" med den vanliga pumpen?

Utloggad Taylor


Kopplades denna hjälppump helt enkelt i "serie" med den vanliga pumpen?

Jag använder en bypass-ventil som sitter vid inloppet i poolen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag